HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 När DIYandan faller på (del 1 igenI)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/30 :  09:57:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Letar reda på sista bilder i byggsvängen...

Spånskivan fungerar enbart som lyftanorning på denna bild,,, Enklare att bära in allt.

/me sjunger "Lillan skall sova, vara så snäll. Lillan skall vara så glad"* (Då kanske man kan göra klart tryggve idag)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/07/30 :  10:32:39  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Dags för nya bilder nu!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/30 :  10:52:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Du har ju inte ens gissat C-Q =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/07/30 :  11:16:39  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Hahaha, så det är så det går till...?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/30 :  13:12:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
OK vänner, så här blev det "slutgiltiga" resultatet.

En del saker återstår, ev lite andra lösningar, nån fot, betsning, stabilare ram,,, Får se om jag kan testa och se om den gör nån nytta.

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/30 :  13:18:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Fel bild?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/30 :  13:30:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Visst var det fel bild...

Go to Top of Page

Frost
Member

150 Posts

Posted - 2004/07/30 :  13:31:04  Show Profile Send Frost a Private Message  Reply
Det ser ut som Zalve ska gygga någon slags klädhängare. Varför är ni så tråkiga och inte talar om vad det är ni ska bygga? Nu måste man ju sitta och segt vänta på att hela reportaget ska laddas upp, bara för att sedan bli besviken på någon tråkig grej någon har byggt.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/30 :  13:32:58  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Här byggs det inga tråkiga saker...

Låt mig presenter "Diffusorn Tryggve", snart på IKEA

Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/07/30 :  13:35:03  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Zalvographen Tryggve

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/07/30 :  16:33:55  Show Profile Send patst577 a Private Message  Reply

/Patrik
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/07/30 :  17:18:15  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
quote:
Det ser ut som Zalve ska gygga någon slags klädhängare. Varför är ni så tråkiga och inte talar om vad det är ni ska bygga? Nu måste man ju sitta och segt vänta på att hela reportaget ska laddas upp, bara för att sedan bli besviken på någon tråkig grej någon har byggt

haha :) besviken?

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/07/30 :  18:12:52  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
Vad är det för något?

wHy r u here? ask yourself

Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/07/30 :  18:31:10  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Ser kul ut Zalve: nu väntar vi bara på lyssningsintryck

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/07/30 :  18:32:39  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
ja vad är det för något?

är det ett staket som ska förhindra lillan från att gå in i hifi rummet?

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2004/07/30 :  19:48:41  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Ett stycke akustikbehandling.

Var ska du placera dem, Zalve?

Personligen tycker jag att dessa gissningslekar är de roligaste. Ska nog själv göra en någon gång, när jag får tid att snickra. Det är ju inte så enkelt med små barn i lägenheten. Hur lyckas du med allt det där på ett par dagar? Skulle tagit mig minst en månad. Fast då är iofs min dotter precis i den åldern att hon är nyfiken på ALLT, kan krypa och resa sig, men inte hålla balansen. Ständig uppsikt gäller!

Tur iallafall att vi delar samma intresse, min lilla tjej och jag!

(observera att fotot hade dassiga färger redan före scanning. Sådär fula är fulburkarna inte ens i verkligheten!)

Militant cyklist.

Edited by - ILLY on 2004/07/31 00:00:48
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/30 :  22:24:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
När båda exemplaren är klara, så skall jag placera ut en i en anläggning där man kanske märker skillnad.
Sen skall jag tvinga in mig på en lyssningskväll

Edit: Ett par dagar. 3-4 timmar fick jag på mig,,, Gäller att vara effektiv. Slipningen av alla "pinnar" tog nog 2 timmar, sen är med mest mäta och borra (+ att jag inte riktigt är klar ännu, måste hitta en stabilitetsförbättringsmojäng ;)

Edited by - Zalve on 2004/07/30 22:26:23
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/07/30 :  22:59:06  Show Profile Send nl a Private Message  Reply
Zalve

Om den är lite större än din, pajar ljudet då
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/31 :  00:38:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ingen aning "nl",,, Detta är gjort på en höft och INGEN beräkning. Det får bli nästa steg. DOCk är alla "pinnar" vridbara för att få mer diffuseringseffekt.

Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/07/31 :  00:47:22  Show Profile Send nl a Private Message  Reply
Zalve

Dom ser mobila ut, ska du prova dom i olika rum? Kam ju bli en forumgrej av ditt bygge
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/07/31 :  14:02:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
"HF Zalvograph."

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/31 :  14:34:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Då vädret inte tillåter att man jobbar utomhus idag, så har nästa projekt startat. Mer om det senare.

Ett tips. Det går i samma stil som mitt pepparkaksbak. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=22974

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/31 :  14:34:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Bernt, Får väl jobba fram en ritning och mäta lite på det, så "alla" blir nöjda.

Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/07/31 :  17:35:26  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

AH! Du tog tag i saken och har redan byggt! Nice Kul reportage Själv tänker jag mest påt och funderar på hur man skall göra.

Mvh Mattias

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/31 :  17:49:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag kommer att tala om för dig hur du skall göra, när jag har testat dessa... Det behövs nån form av fot/underdel/stöd tror jag. Men jag har nog en modell för det.

Måndag kan bli aktuell för ny byggdag. ;)

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000