HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Elegant danska i underkläder, nu med text!!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

thli
Member

248 Posts

Posted - 2003/09/25 :  18:56:14  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
Kul att se att man inte är ensam om att vilja öppna apparaterna och se vad som erbjuds under skalet! Polarna tycker man är galen men på detta forumet är jag normal hurra!!

//Thomas
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/09/25 :  20:44:26  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Vilket kanon reportage. Bra jobbat.. Mer sådant här!

Fjärren missade jag också, jag åkerkommer med den!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/25 :  23:01:57  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Fjärr till s200, det var nått nytt

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2003/09/25 23:07:19
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/09/25 :  23:36:09  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Men shit nu tänkte jag inte!

Det kommer snart ett retortage på NAD S100!
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/09/25 :  23:59:47  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Hade placerat Gryphon i det porrigare lägrret redan innan man såg denna "strip" De har en likartad filosofi både vad gäller design och strömförsörjning; vid minsta tvekan, ös på mer! Synd på preouten. annars verkar det vara en svårslagen integrerad på denna sidan 100k. Jobbar den endast i AB koppling?

Edit:Glömde dregel smilie

Edited by - Matrixen on 2003/09/26 00:03:47
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/09/26 :  00:24:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nu blir även jag sugen på att klä av mina Accuphase.

Kanon bra reportage Rydberg.

Ang dom dåliga rattarna , det finns läkare som fixar sånt idag.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/26 :  00:52:50  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
quote:
Jobbar den endast i AB koppling?

Ja den ger ju inte 100W i ren klass A, det är den inte dimensionerad för. A/B koppling betyder att förstärkaren jobbar i klass A till en viss effekt (beroende på tomgångsströmmen). Därefter kan inte hela perioden förstärkas av samma sida och den går över i klass A/B (egentligen klass B men med lyftning av arbetspunkten.

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/26 :  00:53:54  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Jasså det finns sådan läkare....

Reportaget verkar var omtyckt, trevligt!

Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/09/26 :  00:58:14  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message  Reply
Det var en otroligt läcker fjärr! Undrar hur den skulle se ut i borstad aluminium?
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/26 :  00:59:53  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Kevin> Det är borstad aluminium, dock är den svarteloxerad efteråt, eventuellt målad. Den är inte bara läcker, den fungerar även hur bra som helst, man kan rikta den hur som helst ändå kan man styra förstärkaren.

Edited by - Rydberg on 2003/09/26 01:04:18
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/09/26 :  01:17:38  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Snyggt jobbat Rydberg !!!
Välbyggd danska!

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/26 :  04:03:24  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Hmm, jag har länge varit nyfiken på hur en grip låter, dags att provlyssna kanske.

Bravo
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/26 :  10:48:13  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Det tycker jag Bravo, låna hem en Callisto några dagar.

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/09/26 :  13:02:14  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Skulle vara roligt att testa Gryphon ja... de är nog inte dumma!

Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/09/26 :  14:19:10  Show Profile Send Rebo a Private Message  Reply
Nästan alla förstärkare brukar ha specificerat hur mycket effekt de kan dra som max från nätet. Detta ger en ganska bra vink om hur stor dess trafo eller nätdel är.

Om calliston gillar damm så har den ju iaf nått gemensamt med Meridian 588a cdn
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/26 :  15:49:11  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Jo det är ett dammälskande par jag har här hemma

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/26 :  15:52:09  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Neodynium> Har en polare som kör Gryphon Callisto 2200 ihop med JmLab Mini Utopia, passar kanon ihop. Ett par Gryphon Antileon Signature Mono skulle passa bra ihop med dina Utopia.

Go to Top of Page

Kemppi
Member

524 Posts

Posted - 2003/09/30 :  23:30:46  Show Profile Send Kemppi a Private Message  Reply
Tack för ett bra repotage!

Se här har vi ett exempel på att det går att bygga snygga hifiprodukter.

Gryphon har mkt stor villha faktor

Du säger svetsa. Jag säger stabilt! Bor inte i fjollträsk.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/30 :  23:56:47  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Kemppi> Tackar för berömmet. Jag tycker också de är läckra men de är inte designade så att man tröttnar på dem. Tycker fortfarande Calliston är lika fin och jag har då inte tröttnat på utseendet även om jag haft den ett tag, detsamma gäller ljudet

Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2003/10/01 :  07:05:41  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Är det dyr-gripen hon har som tatoo?

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

KC
t f ökenräv

447 Posts

Posted - 2003/10/01 :  10:51:51  Show Profile Send KC a Private Message  Reply
Kul reportage Rydberg! Man känner igen sig så att säga Jag köpte min för nästan fyra år sedan, och är lika nöjd idag som dag ett. Rättare sagt så är jag mer nöjd idag eftersom tiden har visat att det inte bara var nyhetsbehaget Apparaten hade lite problem med att käka säkringar i början, men efter en trip till Danmark så fixade det sig.

Det kan hända att högtalaranslutningarna ser billiga ut på bild, men det intrycket har jag aldrig haft. Plasten runt omkring hade jag gärna sluppit, men donen i övrigt får exempelvis WBT att skämmas

Min "lokala" handlare (300km bort) ringer med jämna mellanrum och vill sälja både det ena och det andra förstärkeriet. Vad sägs om en VT100Mk2 för 50% av listpriset? Eller varför inte den här Pass Labs här? Svaret är alltid detsamma: "varför det? jag har ju en Callisto!" Nån gång blir det väl ett byte, men just nu käns det helt främmande.

Till presumtiva köpare, sug på denna karamell: när HiFi-Klubben sa upp agenturen för Gryphon sålde de ut kvarvarande Callisto 2100 för 20 papp. De ni!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/01 :  11:44:15  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Lepra>

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/01 :  11:48:30  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
KC> Oj då har haft din längre än jag haft min, det är en fantastiskt bra stärkare, får bli antileon nästa gång för min del.

Dock verkar de finnas ett visst motstånd här på forumet mot Gryphon även om det flesta inte provlyssnat. Nej här är det Krell och Advantage som gäller, synd för de vet inte vad de missar

Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/10/01 :  15:17:07  Show Profile Send J-son a Private Message  Reply
Instämmer med föregående talare, så sant!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/10/04 :  20:06:03  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Sanojs Advantage 250 är la ok, men så här ska monosteg egentligen se ut.

Edited by - Rydberg on 2003/10/04 20:06:41
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000