HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Advantage S150 2 stycken monobiampade*NYTT PRIS!!*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/09/14 :  14:08:21  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Jag säljer mina 2 unika Advantage S150.
Dom är "monobiampade" vilket innebär att den ena S150:an (stereosteg) driver den ena högtalaren och den andra S150:an (stereosteg) den andra högtalaren. I varje steg har Hifi Consult justerat biasen så att det ena slutsteget i varje S150 är optimerad för att driva mellanregister och diskant det andra slutsteget är biasoptimerad för att driva basen.



För detta ändamål har jag låtit göra en specialgjord signalkabel som Y-Link från Jorma Designe som medföljer slutstegen. Det är samma kablage som Jorma använder i sina välkända Jorma Designe no.1 men utan Bybees. Kabeln är balanserad.



Vad gör då detta för skillnad mot en "vanlig" S150? Jo, basen blir mer "Krell-lik" med en jäkla knuff, djup och KONTROLL och mellanregistret och diskanten härligt luftig och oansträngd vilket även ger ett betydligt större "rum" och 3 dimensionell ljudbild.

Du måste ha dubbla par högtalarterminaler på dina högtalare för att kunna dra nytta av denna specialmodifiering.

Priset då.... Jo dessa specialmoddade slutsteg kostade nya c:a 65.000:- för ett drygt år sedan, dom säljes idag för 38.000:- 34.000:-!!! och då inkluderas Y-linken från Jorma Designe

Bättre slutsteg för de pengarna tror jag är svårt att hitta....

PM:a mig här eller maila mig!

Edited by - Pjotre on 2003/10/23 21:09:13

Miles
Nordic Sound Design & Base Technology

95 Posts

Posted - 2003/09/14 :  14:37:30  Show Profile  Visit Miles's Homepage Send Miles a Private Message
Hva skal du kjöpe nå Pjotre???


Base Technology
Nordic Sound Design
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/09/14 :  14:38:39  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Fel fråga... Den som lever få se, men lita på att jag kommer att berätta om det...

Edited by - Pjotre on 2003/09/17 19:54:13
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000