HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Vibrationsdämpning i racken? - Test av Radius
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/24 :  01:46:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag tror att PAC har det vridet 90 grader mot dig Johan. VK 75an är ytterligare 3.5cm längre än Accuphasen.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/24 :  07:37:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Yep

Det var det jag menade med :
quote:
Det får plats på samma led som Pacs bilder men flänsarna sticker ut på sidorna.

Så jag har vänt det , man kan ju ha det 4 sätt om man vill.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zerblatt
Starting Member

16 Posts

Posted - 2006/10/21 :  10:42:49  Show Profile Send Zerblatt a Private Message  Reply
Att beskriva hur en ström induceras i en ledare i ett magnetfält genom att röra ledaren beskriver bara fysiken.
Har någon av er genomfört skakprov på er elektronik och mätt upp dessa inducerade strömmar?
Är de ens mätbara?
Vilka frevenser skall man dämpa med fjäderupphängningen?
Detta med tanke på att man dimensionerar för kritisk dämpning (en specifik frekvens) för en fjäderupphängning (jfr 20Hz-20kHz som kan förekomma)och summan av ett fjäderpaket bara kommer att sänka den lägsta grundfrekvensen för hela fjäderpaketet.
Kort sagt om man har En frevens som man vill undvika är det görbart men vi lyssnar väl på lite roligare ljud än så får jag hoppas.

Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/10/24 :  00:47:45  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Jag tyckte mig se att högst två hyllplan borde vara fjädrande i ett rack, så då undrar jag vilka typer av apparater som anses gynnas av fjädrande hyllplan och vilka som inte har detta behov.

J. Ullberg
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000