Nu är även baksidorna limmade. Så nu måste jag ta o fixa lite lämplig fyllning till lådorna. Tänkte prova med fårull om jag hittar det till vettigt pris. Annars så får det bli vanlig dämpull.
Men fört ska jag se om jag kan ta o slipa baksidorna, tänkte försöka få till det innan jag monterar terminalerna.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Var ju tvungen att testa. Nu ska man nog inte dra allt för stora slutsatser från den provlyssningen... Ingen vettig dämpning i lådan o så är inte lådan speciellt tät...
Men visst spelar de riktigt trevligt..
Just nu ser det ut så här...
Snart ska sidorna limmas dit
170mm remsor är en bra storlek om man ska göra mindre saker. Den duken jag har är på 150cm bredd o enkelsalgen så den är inte helt lättarbetad. Dubbelslagenväv är lite lättare att arbeta med då den är mycket följsammare.
Annars så är statusen just nu att lådorna håller på o lackas. O så fort jag kan komma åt o lägga upp bilder igen så får ni se resultatet
quote:O så fort jag kan komma åt o lägga upp bilder igen så får ni se resultatet
Det ser jag fram emot. Ta gärna lite närbilder.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Jag måste säga att det ser väldigt lovande ut. Jag trodde att man var tvungen att ha en slät yta att lägga epoxin/väven mot för att få ett bra slutresultat. Men det ser ut som att det inte är nödvändigt. Räknar du med att det behövs många lager lack?
Att din träbaffel är slät tvivlar jag inte på för en sekund. ;) Jag menade att lägga epoxi/väv mot exempelvis en glasskiva i några lager för att sedan använda "nersidan" som utsida.
Men det är nog vanligare att man draperar något o sedan slipar o lackar.
Nu ska vi se om jag kan få upp några bilder på subben som jag har byggt till nålarna
Det verkar ju fungera
Här kommer en till
Det är en Tangband W8-740C i en basreflexlåda på ca 21-22L avstäms till 30Hz. Material 26mm stavlimmad ek, baffeln är förstärlt med en 12mm mdf skiva. Inne i lådan så är det en förstärkningsväg av 15mm björkplywood.