HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Eojeud's DIY-träff
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/10/02 :  14:17:32  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


För er som är lika otekniska som mig så kan jag förtydliga att det som spelade ÄR verkligen dom där grejorna som mer ser ut som losslitna grejor vid en skrotning av nån apparat...

Helt ofattbart att det ens lät något alls. Men dessutom spelades det musik på rätt BRA nivå också. Har ärligt talat hört sämre ifrån rätt kostsamma prylar..helt helt otroligt att få uppleva och SE det också.. För det blixtrade faktiskt rätt bra vid inkopplingen..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2006/10/02 :  15:29:47  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Den där lilla klass A single ended saken spelade helt fantastiskt bra!
Jag tror McGyver får ta och etsa några kort...

Hihi. :)
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2006/10/02 :  15:44:53  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Mayro: Klass-A steg skall ju värmas upp ett tag innan det spelas - denna kväll gjordes det med hjälp av +24V / 7A och blå gnistbildning!

Nicks: U1 jagar mig redan - det kommer!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/10/02 :  16:18:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


så när Mcgyver demar klass A så slår det gnistor så vet ni som inte fick va me.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/10/02 :  16:22:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Blåaktiga gnistor faktiskt. Fina!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/10/02 :  16:33:20  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


oftast tyder det iofs på "fina(l)" Men inte på Diy träffar inte..

Att sedan man på resan hem fick se riktigt feta blixtar gjorde träffen än mer blixtrande kan man säga.. Vikket åskväder va

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/10/02 :  16:41:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Den här dacen med stackade 1543 var väldigt intressant. Ljudet är kollosalt dynamiskt och i synnerhet anslagen är ordentligt bra. Jag har sällan hört den typen av ljud från CD, definitivt inte från en hembyggd dac. (Kasras 1541-dac var iofs liknande men såååå mycket mer komplex.)

Vi hörde två 1543-versioner här, en med 6 stackade 1543-chip och en med 18 stycken. Den med 18 lät överlägset bäst, mjukare diskant och ändå mer "djävlar anamma". Fast redan versionen med sex chip smiskade Bubbels dac från DIY-biz samköpet utan minsta pardon. Men bygget med 18 gick för varmt, man kunde inte köra så länge med den kylflänsen.

Jag har hört 1543 förut - Times dac med 1543 hade bara ett chip och lät ganska rått och grovhugget även om den hade klart samma tendenser.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/10/02 :  16:46:08  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
18 stackade chip

F*n va brutalt å härligt

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Edited by - BosseBula on 2006/10/02 16:48:24
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/10/02 :  17:12:52  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Men "designen" lämnade en del att önska.. DÄR vann bubbels med lätthet

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/10/02 :  17:27:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det är ju för 17 HiFi på hög nivå Att det sen är rena labbkopplingar gör det hela bara så mycket roligare

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/10/02 :  18:00:15  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Fast redan versionen med sex chip smiskade Bubbels dac från DIY-biz samköpet utan minsta pardon.


Ja vad skall man säga monica dacen blev överkörd, sparkad och nertrampad på samma gång av Eojeud's chefkonstruktörs dac numera får min dac skämmas i ensamhet i förrådet.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/10/02 :  18:05:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Inte gråta nu Anders...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/10/02 :  18:14:29  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Bubbel blev ju glad eftersom den "vinnande" var billig och gick att bygga replika av ju..Så där va inga tårar direkt synliga..

Men vad man undrar är OM den låter lika bra i bubbels fina låda..eller om den "fattiga" designen var ljudfördelar med..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/10/02 :  18:51:54  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Ni ser ut att ha haft kul ...roligt att se att man med hjälp av kunskap och kreativitet kan få ett välljudande resultat för småslantar...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2006/10/02 :  20:20:56  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Ni verkade ha trevligt i lördags, retar mig själv att jag inte kunde komma.

Vems är Pass stegen ?

Fin Dac vemsom.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/10/02 :  20:28:34  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jodå jag klarar mig bra felet är att man inte viste om vad Mcgyver hade att visa upp för då hade jag inte hoppat på dac köpet men gjort är gjort.

Värre var det för U1 han var i upplösnings tillstånd efter att han hade hört den lille förstärkaren. Mumlade om orion och 4 watt, han fortsatte så i trance hela vägen hem undrar bara om han har fått sova.

quote:
Bubbel blev ju glad eftersom den "vinnande" var billig och gick att bygga replika av ju..Så där va inga tårar direkt synliga..

Men vad man undrar är OM den låter lika bra i bubbels fina låda..eller om den "fattiga" designen var ljudfördelar med..


Jodå det kommer en sådan istället när man får fatt i sakerna så inga tårar här inte. Visst allt låter bättre i en vacker förpackning det vet väl alla.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/10/02 :  20:57:30  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
snackar ni om den där dacen mcgyver hade en bildtråd med för ett tag sedan?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/10/02 :  20:59:54  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Japp. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=51882

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2006/10/02 :  21:03:32  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
quote:
Nicks: U1 jagar mig redan - det kommer!


quote:
Värre var det för U1 han var i upplösnings tillstånd efter att han hade hört den lille förstärkaren. Mumlade om orion och 4 watt, han fortsatte så i trance hela vägen hem undrar bara om han har fått sova.


Svar nog?
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/10/02 :  21:18:22  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Tackar bernt, just den jag yftade på. Men den kan väl knappast använda sig av den dyra versionen av dacarna? Vissa av dem går ju på flera hundra dollar styck!

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/10/02 :  21:28:33  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Klippt från en tråd i Eoljuds klubbstuga:
quote:
Priset är max. 1.15 euro/st + ev. tull och frakt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/10/02 :  21:56:48  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Men bygget med 18 gick för varmt
Hur löser man det då? Har sett foton med pc-fläktar på lådan, men de surrar ju - inte så bra.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/10/02 :  21:59:13  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Större kylfläns.

Har nån fler bilder?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/10/02 :  22:16:18  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Bilderna är slut

Har en när Vemsom råkade sätta två pilar i tjurögat vid pilkastningen



Några deltagare.



Lena (Fru Mayro), McGyver, Mayro, bakre raden: Nicks, Vemsom och U1.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/10/02 :  22:20:36  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Lena tycks gilla läget enligt ansiktsutrycket...

edit..
Per G... Jäklar vilka fina bilder din kamera tar ..Ljusa o fina fast den är så liten...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/10/02 22:22:01
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000