Author |
Topic |
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben
5803 Posts |
Posted - 2006/04/04 : 08:20:52
|
Så ja, då var det dags att visa hur mina skapenser har (ur)artat sig...
Även TV-bänken är ett hemmabygge, samma färg som högtalarna i fackverket samt oljad ekskiva uppe och nere. Til detta hör även ett matchande soffbord, men det syns inte på dessa bilder.
Dessvärre har skruvskallar och skarvar mellan MDF-skivor krupit fram ett par tiondels mm. Nästa gång det blir av med ett seriöst bygge blir det kexmaskin eller motsvarande! Det var ju så fina de första månaderna...
Jag har mina funderingar på att sätta en plan skiva ut från TL-basarna (samma plan som baffeln) för att skapa en öppen baffel åt NEO-8:orna. Detta är bara en idé, något att prova? Isåfall, hur dimensionerar jag den baffeln? |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2006/04/04 : 08:24:34
|
Attans va snygga! Bra jobbat.
reel/ |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2006/04/05 : 09:48:23
|
Man behöver varken skruva, spika eller kexa, limma räcker ju ! |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2006/04/05 : 14:13:32
|
Har du nån känsla av hur lågt det går att dela Neo8'orna utan att de kroknar?
Mycket läckert bygge! |
You'll Never Walk Alone... |
|
|
PetterPersson
5803 Posts |
Posted - 2006/04/05 : 17:38:39
|
Åh, tack för de fina komentarena!
Niklas, att bara limma hade för mig bara blivit värre, det går att se att vid skruvarna har det glidit mindre än mellan dem. Jag vet inte hur du lyckas, men om det fungerar så är ju det bra!
Jonas, jag har inte provat lägre på grund av komponentbrist. Per G tror jag körde sina ner till 350 Hz 12 dB och enligt honom protesterade inte NEO-8:orna. Kolla på databladet på partsexpress där finns rekomendationer för olika applikationer. |
|
|
mjon
Member
316 Posts |
Posted - 2006/04/05 : 21:11:37
|
En annan fråga om Neo8:orna. Hur tycker du de fungerar som diskant? Saknar du toppen eller fungerar de bra hela vägen?
Instämmer med de andra, mycket läckert bygge! Tycker inte du ska ändra något. |
|
|
PetterPersson
5803 Posts |
Posted - 2006/04/06 : 22:09:46
|
Ja, NEO-8:orna som diskant...Jag tycker att de räcker alderles utmärkt. Jag har inte mätt upp dem, men enligt simuleringar på filter efter databladet tappar de ca 3 dB mellan 15-20000 Hz. Inget jag stör mig eller tänker på. Det svåraste är att få bort spiken vid 12000 Hz på typ 10 dB. Jag tycker att de låter luftigt och rent uppåt i registren utan att vara markerande.
Hoppas detta var någorlunda uttömmande, vad tycker ni andra som också har använt er av NEO-8:orna?
Fler åsikter ger ju en bättre helhetssyn...
Jag tycker de är helt klart mycket prisvärda, så skaffa ett par och prova! Jag har en att sälja om du vill köpa, kanske någon annan har en till... |
|
|
Imperial
Medlem i AÖ
2677 Posts |
Posted - 2006/04/21 : 19:16:06
|
Tjenare!
Betong är inte så bra då det kanske inte fyller ut ordenligt. Prova med blästersand istället. Det kostar ca 1200:- / ton men det packas utav vibrationer och så småningom så blir det hårt.
Mvh... |
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit |
|
|
Topic |
|