HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Harman/Kardon HD 750
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/03/29 :  19:00:39  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Har nyss köpt en ny cd (H/K HD-750). Den väsnas nåt förfärligt när den läser. Någon som har haft liknande bekymmer med nyss nämnda spelare eller bör jag lämna in den?

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/03/29 :  19:04:47  Show Profile Send marens a Private Message
Du bör lämna tillbaka den, det gjorde jag. Jag har haft en HD 750 och jag har bara haft problem med den spelaren inklusive det du nämner. Det finns helt enkelt ingenting som är bra med den, det är den sista CD-spelaren jag skulle köpa.
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/03/29 :  19:11:01  Show Profile Send marens a Private Message
Vill bara varna alla för denna CD-spelare. Den fungerar dåligt, skippar gärna ett par spår itaget och fortsätter spola sen man släppt knappen på fjärren, mekaniken visslar, luckan smäller igen när den stängs, den klarar inte alla brända skivor riktigt. Och en gång hängde den sig så att man fick dra ut sladden. Dessutom är ljudet inte helt bra heller.

Byt den till en Denon eller Yamaha, det är spelare som verkligen fungerar och känns "rätt" att använda och ljudet är det absolut inget fel på.
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/03/29 :  19:19:08  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Köp hellre en 740 eller 760 begagnad dom fungerar bra!
Det som skiljer är att 760 har HDCD.
Iofs har dom inte samma design som 750.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/03/30 :  12:30:36  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Ajajaj, är det så illa? Inga positiva röster alls?

Jaja, tack för responsen iaf.
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2003/03/30 :  12:33:48  Show Profile Send vincent a Private Message
Jag har haft en h/k 760 ett antal år, när sen h/k släppte 750 vara jag bara tvungen att jämföra för jag trodde att när en ny modell släpps så skall den vara bättre! Men så var icke fallet, jag tyckte den lät uselt. Lämna tillbaka detta missfoster. Kvaliten på h/k spelarna har på senare år blivit sämre, hade en 710 innan som bara krånglade hela tiden.
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/03/30 :  20:02:58  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Tyvärr Andreas så har jag heller inget positivt att säga om denna spelaren. Hade en själv i ett halvår men tröttna på det vassa ljudet ihop med det dåliga mellanregistret och bytte upp mig. En annan rolig grej med min spelare var att den sa "No disc" när man bytte skiva ibland. Då fick man slå av och på den så kunde den helt plötsligt läsa skivan.:) Dessutom gav den ifrån sig väldigt mycket ljud när den läste skivor.

Lämna tillbaka spelaren och häv köpet och skaffa något annat. Det går knappast att hitta en sämre cd-spelare hos en seriös hifi-handlare. Var har du köpt den?

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743

Edited by - peter_gbg on 2003/03/30 20:04:15
Go to Top of Page

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/03/30 :  20:13:07  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Det var synd. Hoppades att den skulle gå bra ihop med min förstärkare (har en HK 670).
Go to Top of Page

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/03/30 :  20:15:34  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Peter >> Köpte den på Ågrens.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/30 :  20:33:04  Show Profile Send Timbre a Private Message

Du får säkert byta den om du är missnöjd. Den är ju nyligen inköpt.
Ågrens säljer Sony och Arcam. Där har du en del trevligt att välja på...
Go to Top of Page

Frodo
Member

51 Posts

Posted - 2003/03/30 :  23:57:53  Show Profile Send Frodo a Private Message
Hade också en sådan för ett tag sedan. Min hade alla fel som räknats upp här, så jag håller med, byt!!

Så dåligt som den är tycker jag det är märkligt att H/K fortfarande tillverkar den.

Njut av livet medan du kan - det gör jag
Go to Top of Page

knasen
Starting Member

29 Posts

Posted - 2003/03/31 :  09:33:22  Show Profile Send knasen a Private Message
Ajajaj, tråkigt med nya grejor som ej funkar.
Jag kan varmt rekommendera en beggad, eller ny H/K 740, om dom tillverkas fortfarande? Jag har haft min H/K 740 i 1 ½ år nu,den har aldrig krånglat. Den väsnas ej o låter mkt bra.Kan varmt rekommendera den om du hittar en beggad. Tror ej H/D 750;an slår 740;an i ljudkvalitet.

Hoppas det löser sig, knasen!
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/03/31 :  10:07:35  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Jag hade faktiskt kombinationen HK 670 och HK HD 750 och det var inget vidare. Om du köpte den på Ågrens så lyssna på Cambridge spelare som ligger i samma prisklass. Kan nog vara ett litet ljudlyft. Vad har du för högtalare? Som sagt, byt medans du kan så slipper du magsår och huvudvärk.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2003/03/31 :  10:42:16  Show Profile Send geldis a Private Message
Det är märkligt när man läser denna tråd och jämför med den mycket fina recention H/K 750 fick i HF för något år sedan. Vem kan man lita på?
MVH

geldis
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/03/31 :  12:38:30  Show Profile Send NtR a Private Message
Rätt befriande att se att det finns produkter där alla är är överens om att det är dåligt. Höll på att säga äntligen. Trist för dej som köpt den bara, men det borde väl gå att byta?

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/03/31 :  15:21:53  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Jepp varning för HD750. Min var det fel på från början och trots reparation som tog en månad så återkom samma fel efter en timmes användning (kunde inte läsa någon skiva förrän man stängde av och satte på den på nytt). Då krävde jag pengarna tillbaks och det fick jag.

/Erik
Go to Top of Page

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/03/31 :  18:08:34  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Peter GBG - Har QLN 604.
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/03/31 :  20:40:53  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
geldis: H&M gav inte spelaren något vidare bra betyg i sina tester.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/04/03 :  18:52:08  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Sämre cd-spelare får man nog leta efter, tyvärr så har min spelare börjat krångla efter att garantin har gått ut, men jag upplever alla fel som radas upp i denna tråden.

Försökte precis spela Depeche Mode - Exciter, och den startade först efter att jag hade startat om spelaren 1 gång.

Så jag får också höja en varningens finger för denna cd-spelare.
Go to Top of Page

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/04/20 :  17:34:17  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
Ville bara tacka för era synpunkter. Jag lämnade tillbaka cd:n och köpte en beg. Arcam-spelare av en polare. Jävligt nöjd!
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/04/20 :  19:35:54  Show Profile Send Merkurius a Private Message
quote:
Ville bara tacka för era synpunkter. Jag lämnade tillbaka cd:n och köpte en beg. Arcam-spelare av en polare. Jävligt nöjd!


Va bra att det löste sig tillslut... Jag har själv suttit på en HD 760 och den har varit in två gånger på reperation. Den lät iofs inte så dåligt men den hade för spretig diskant som inte alls passade min smak.
Go to Top of Page

tombee
Member

65 Posts

Posted - 2003/04/20 :  20:16:51  Show Profile  Visit tombee's Homepage Send tombee a Private Message
Andreas GBG: vad har du för högtalare till din hk670?

Web
Go to Top of Page

Andreas GBG
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/04/20 :  21:07:30  Show Profile Send Andreas GBG a Private Message
QLN 604 för tillfället. Men jag funderar på att köpa nya.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000