HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Preout lätt eller svårt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/12/03 :  14:24:51  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
http://www.pstco.com/pdf/technics_manuals/sadx930.pdf

En ganska liten fråga för en hel tråd men ändå

Hur svårt är det att fixa preout på tex min sa-dx

Kanske inget "jag" kan fixa själv så vad kan det kosta

wHy r u here? ask yourself


peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/12/03 :  17:37:32  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Kan inte se att det skulle vara några problem.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/12/04 :  12:39:07  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Vad behövs göras? är det komplicerat?

koppla om sladdar? byta ut komponenter?

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/12/04 :  13:41:38  Show Profile Send luften a Private Message
Mikael: Nej, det torde inte vara några problem. Men eftersom du knappast hållit på speciellt mycket med elektronik (antagande från dina andra inlägg) så är det nog bäst att du inte gör det själv, utan anlitar någon som har mera erfarenhet av elektronik.

Ett sätt, som jag gjorde en pioneer reciever, som behövde pre-out, var att plocka ut signalen före slutstegsdelen, och sätta den till nya rca-utgångar. Detta funkar fullt tillräckligt bra för sitt syfte, vilket är att när man kolla på film (enda gången recievern används) så kör jag ut signalen till frontarna via dom pre-out, och in på mitt vanliga försteg.

Ett annat sätt, som pioneer själv använder, är att helt enkelt använda en spänningsdelare för att sänka nivån på utsignalen. En nackdel med detta är ju att ljudsignalen först förstärks av slutsteget i den integrerade förstärkaren, och sen dämpas innan den skickas vidare. Dvs, man får med alla förändringar i ljudet som den integrerade förstärkaren normalt ger.

Den enklaste möjligheten (samt antagligen sämst i ljudkvalitesynpunkt), är att du köper en "högnivå -> lågnivå omvandlare".
Finns t.ex på biltema: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=19117

//air
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/12/04 :  14:12:12  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Vad tror du en verkstad skulle ta för att fixa det?
Om dom skulle koppla som du gjort måste jag även ha ett försteg? för isf vet jag inte om det ät värt det ..

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/12/04 :  17:33:46  Show Profile Send luften a Private Message
Mikael: Nej, du behöver inte ha nåt skilt försteg, det har jag bara för att jag INTE vill använda recievern när jag lyssnar på musik, utan använder den endast för filmbruk.

//air
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/12/04 :  22:07:33  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Tack Luften




Vem kan fixa pre-out och gissningsvis hur mycket tar dom

wHy r u here? ask yourself



Edited by - Gordi on 2004/12/05 11:36:33
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000