HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HiFi och ljudupplevelser
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author  Topic Next Topic  

Gemeni
Member

1163 Posts

Posted - 2025/06/30 :  21:27:37  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Har inte varit inne på detta forum på et tag, men har varit upptagen på andra forum. Men har en fundering som jag har tänkt på en stund.

Jag har nu haft många olika HiFi och Bioanläggningar upp genom tiderna, sådär 40 år. Mina sista har varit Meridian (därav at jag har varit upptagen på Meridian Unplugged under de senaste åren.
Det som jag funderar på är at ljudet handlar mera om tycke och smak, nu när alla anläggningar (HiFi och Bio) har blivit så bra. Och även källmaterialet.

Jag har lyssnat på anläggningar som kostar runt kr 10 000 och anläggningar som kostar många milioner. Men jag är inte säker på at det är dom jättestora skillnaderna längre.

I mitt storraum har jag en uppsättning med Meridian som kostar mer än 1 000 00, men jag har också en uppsättning i min källare som ligger långt under kr 100 000 och ibland beroende på humör och musik så kan jag få en bättre upplevelse av den anläggningen.
Vad är eran uppfattning?

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Imperial
Medlem i AÖ

2817 Posts

Posted - 2025/06/30 :  23:10:07  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Ja har stundtals tre olika anläggningar å lirar på å var anläggning har sina svagheter å brister men olika styrkor.
De beror åxå på humöret va ja vill lyssna på

Den ja lyssnar på mest e mina purifierade OA-52ps å förhållandevis enkel elektronik m både rör å trissor.

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page
   Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.06 sekunder. Snitz Forums 2000