HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Min första högtalare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author  Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7711 Posts

Posted - 2024/11/25 :  10:31:05  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
GR har gett sig på min första högtalare vilket va kul samtidigt som jag förstår varför jag bytte...

https://www.youtube.com/watch?v=UnFTcWV2wPg

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Perfector
Member

539 Posts

Posted - 2024/11/25 :  12:32:24  Show Profile Send Perfector a Private Message  Reply
Den där skulle jag inte ens titta färdigt på.
Fanskapet kan ju inte ens höra att det är trådlindade motstånd, sk. konstantimpedanspotentiometer som ska låta när den glider över lindningsvarven i poten.
Varför är det alltid folk som inte vet vad dom gör som har dom högsta brösttonerna
Ju mindre dom vet desto mer pratar dom

"Clarity by Choise"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7711 Posts

Posted - 2024/11/25 :  15:54:21  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Om du inte fastnat där hade du sett att bristen på delningfilter har ställt till det ganska odentligt och det finns en anledning till varför den lät apa

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Perfector
Member

539 Posts

Posted - 2024/11/25 :  17:21:52  Show Profile Send Perfector a Private Message  Reply
Det kan jag iofs. hålla med om, men att fastna för en vridpot med trådlindning och lägga det som lök på laxen är under hans värdighet.
Jag byggde högtalare under 25 år och har bytt många delningsfilter i både Cervin och andra högtalare med mycket gott resultat.
Dessutom var aldrig Cervin en hifilåda utan mer för stordunk påpartyn där man inte hade hörseln i behåll efter några öl lite högspel

"Clarity by Choise"

Edited by - Perfector on 2024/11/25 17:23:24
Go to Top of Page
   Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000