HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Mätning på shakti stenen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/11/20 :  18:29:28  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Hepp!
Lite rörde det om i grytan med SVINTO! Observera att det är mätt från 0.03MHz till 500 MHz nu!



Visar detta att det att jag ska fortsätta med fårull i högtalarna OCH inte byta ut mot Svinto?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/11/20 :  19:11:40  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Kan ni, när niär färdiga sammanfatta hela mätningen?!
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2009/11/21 :  00:56:06  Show Profile Send esl a Private Message
Jag kan inte säga någonting om jag skall vara helt ärlig med dessa mätningar.
Om något av dessa material inkl Shacti stenen hade absorberat energi så skulle man sett en dämpning. Nu verkar det mer som om man flyttar runt lite på stående vågor i kammaren.
Ärligt måste jag säga att efter allt man hört om shacti stenen och om patent och om att det är en massa resonansabsorbenter RLC kretsar etsade i stenen som skall "äta" energi, så trodde jag nog att man skulle se ren dämpning. I alla fall lite grann.. Mekaniskt är det ju ingen tvekan att den kan göra en viss skillnad. Om man har en gummiduk och en massa som man ställer på ett apparatlock så blir ju locket friare från vibration. Sedan kan man alltid diskutera hur mycket vibrationer gör för ren elektroniik. Men det finns andra trådar som diskuterar sådant.

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2563 Posts

Posted - 2009/11/21 :  07:14:28  Show Profile Send Imperial a Private Message
Tjenare!

Har du nån annan kammare att mäta i

Mvh...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2009/11/21 :  08:17:42  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Om jag förstår saken rätt så gör stenen inte mycket skillnad på signalen i kammaren.
Men hur är det när den används så som den är avsedd? Om man "mäter" med öronen? Blir det någon påverkan på ljudet?

Waf, Waf!

Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2009/11/21 :  13:07:06  Show Profile Send esl a Private Message
Tanken med stenen som patentet säger är att den skall "suga åt sig" energi från omgivningen, alltså fungera som ett svart hål för elektromagnetiska fält.
Och det kan man nog säga att den inte är...
Sedan kanske den stabiliserar apparatens lådhölje.. men det gör kanske ett par böcker också gör... inte lika snyggt men 2000:- billigare.
Vad jag vet så har alla tester gjorts med och utan sten. Inte med sten eller annan sten/bok/träkloss.
Så vad har man då testat?
Nu låter jag säkert tråkig... jag kan inte komma på någon annan förklaring.


Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000