HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Naxos jazz
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/24 :  09:30:00  Show Profile Send divander a Private Message
Jag var förbi en butik igår som sålde Naxos jazzskivor för 4 för 100:-. Jag har några innan vilka jag är mycket nöjd med. Jag har även hört att många av deras jazzskivor är av mycket bra kvalité både när det gäller ljud och musik. Men de flesta artisterna på Naxos är tyvärr helt okända för mig. Är det någon som har några tips. När skovorna kostar 25:- kan det ju vara läge att upptäcka lite nytt.

Oops! I did it again

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/02/26 :  23:10:53  Show Profile Send poman a Private Message
Nästa gång jag köper skivor så får man nog kolla in Naxos jazzskivor
kan nog tänka mej att dom är lika bra inspelningar som av deras
klassiska skivor.

/PO



Edited by - poman on 2003/02/26 23:12:15
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2003/02/26 :  23:46:54  Show Profile Send Mattias a Private Message
Några jag gillar:
Lars Möller - Kaleidoscope
Lars är em mycket begåvad dansk sax spelare. Han spelat med en hel del stora musiker. Lyckades se och höra honom på Nef och blev berörd!

Ladies Only - Klassiker men inte klassiskt
Tjejband med cello, viola (2 st), violin (3st) och bas. På skivan spelas mest jazziga härliga standrards i nyskriven form för ovanstående instrument. Se mer på: http://www.ladiesonly.just.nu/

Båda skivorna är bra och rekomenderas. Billiga är de dessutom.

/Mattias
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/26 :  23:59:08  Show Profile Send divander a Private Message
Lars Möller har jag. Och den är väldigt trevlig. Ladies Only ingår inte i Naxos jazzserie. Det var bara jazzserien som de sålde ut.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/02/27 :  09:28:49  Show Profile Send struts a Private Message
När Naxos började med jazz hade jag stora förhoppningar och jag har lyssnat igenom deras sortiment som ljudmässigt är mkt bra. Musikmässigt är jag inte så otroligt fascinerad men några guldklimpar finns det allt som tex Lars Möller, Los Angeles jazz quartet "conversion piece" och Sarah Jane Cion "Summer Night".
Nu ska man inte ta någons bedömning som en sanning eftersom alla bedömningar är subjektiva upplevelser och du kanske hittar något helt annat i sortimentet som tilltalar dig, men det är helt klart värt att lyssna sig igenom Naxos jazzsatsning. Men det bådar gott inför framtiden att ett skivbolag som Naxos ger ut produkter som prismässigt utmanar de stora skivbolagen. Men å andra sidan skulle det vara intressant att höra med musikerna som spelar in på Naxos om deras ekonomiska villkor är tillfredställande, det måste vara en faktor som avgör Naxos jazz framtida sortiment,eller,.?

Mvh/struts
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000