HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Sweet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/02/23 :  12:53:36  Show Profile Send poman a Private Message
Jag hoppas att det inte är någon som har glömt bort det
suveräna rockbandet Sweet.
Som kom fram ibörjan av sjuttiotalet, vad har ni för favoriter av deras
låtar. Själv gillar jag exempelvis låten The six teens och Solid gold brass från plattan Desolation Boulovard.

/PO

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/02/23 :  13:29:50  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Vi som åkte omkring på moped och hade jeansjackor och diggade Deep Purple på 70-talet tyckte att Sweet var ett pop-band för barnungar. Dom hörde till samma stall som Gary Glitter, Mud och Susie Quatro. Samma låtsskrivarpar levererade låtarna till dessa. Men Sweet tuffade till sig och började göra egna låtar m.m. och blev väl rätt bra mot slutet egentligen. Men då hade fansen lämnat dom. Satsar man på en karriär som baserar sig på att attrahera 14-åringar så blir den inte lång, för 14-åringarna blir snart 16 år och börjar lyssna på grupper som inte nödvändigtvis behöver göra sig bra på bild.
Visst levererade Sweet några 70-talsklassiker som ex.vis Ballroom Blitz. Inte min tekopp dock.
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/02/23 :  13:52:44  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Desolation Boulevard är en helt okej platta.
"Fox On The Run" är nog min favorit på den plattan...
Men visst, Sweet är lite väl mycket tuggummi-rock ibland
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/02/23 :  13:58:03  Show Profile Send poman a Private Message
Man kan säga smaken är som baken när det gäller musikgrupper men en del låtar lät nog som tugg-gummirock alltid så visst kan jag hålla med dej om det.
Men summan av kardimumman tycker jag att det var ett trevligt band.


/PO

Edited by - poman on 2003/02/23 13:59:11
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/02/23 :  15:09:09  Show Profile Send svejk a Private Message
Tyckte utåt likadant som Björn-Ola när det begav sig. Men i tysthet diggade jag Sveet funny adams. Köpte skivan åt lillasyster för att ha ett alibi!och lirade den i löndom. Undrar hur många som låg och kräktes mellanöl i rabatten samtidigt som Ballrom Blitz dånade på Philips Jet Set stereon?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/02/23 :  15:11:40  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Det var tider det!
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/02/23 :  15:28:50  Show Profile Send poman a Private Message
Jag gjorde det drack mellanöl och spydde i rabatten svejk!
Kom ihåg den plattan Sveet funny adams det var när dom tuffade till sej, jag vet det var då man började lyssna till dom.
Det är kul ibland att lyssna på skivor man diggade när man var i tonåren.

/PO
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/02/23 :  18:18:25  Show Profile Send pesa a Private Message
Vilka minnen!
"Strung up" var min favorit-skiva under en lang period. Angrar idag bittert att jag skankte denna skiva till en skolbazar for att samla pengar till en skolresa . Denna dubbel-LP hade man velat ha kvar idag.

(I samma totala sinnesforvirring gjorde jag mig aven av med Kiss forsta LP, samt deras senare alster Kiss Alive II och Love Gun ).

Peter


Detroit, Michigan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.49 sekunder. Snitz Forums 2000