HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 AC/DC på HEL analog vinyl!!!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/02/22 :  18:27:12  Show Profile Send nin a Private Message
Som många vet så har det kommit nya AC/DC remastrade skivor på CD.
Det har även sagts att de ska komma på vinyl.
Men vad få inte vet är att dessa kommer vara HELT analoga rakt igenom!!! Fick reda på det idag, och jag tror inte det är officiellt än men jag slänger ut mig det ändå.
Detta är vad som har kommit fram:

"Anyway, I ran into Steve Berkowitz, an old friend, who is producing the Dylan SACD catalog....they're just released the AC/DC
catalog mastered to CD for the first time from the absolute original analog tapes. But, they are also cutting them to lacquer all analog at Sterling Sound--Berkowitz insisted Sterling re-install the analog preview heads which had been removed, so they could go all analog. The AC/DC catalog will be issued as a vinyl box set, from the original tapes, and it will come in a big school book bag."



Detta är ju KANON!!! Det är bara att börja spara.

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/02/22 :  18:39:16  Show Profile Send n/a a Private Message
När släpps dessa godbitar
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/02/22 :  19:44:33  Show Profile Send n/a a Private Message
Är inte AC/DC på Simply Vinyl press analoga rakt igenom?
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2003/02/22 :  21:13:09  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
VILL HA, VILL HA

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/02/23 :  07:58:58  Show Profile Send nin a Private Message
Är inte AC/DC på Simply Vinyl press analoga rakt igenom?


Det tror jag inte. För det första så ska dessa nysläpp vara första gången från original masterbanden. För det andra så tror jag inte Simply vinyl har släpp många, eller någon, utan gått igenom ett digital fördröjning istället för gamla hedliga analoga pre-heads.
Så dessa kommer nog att vara dom bästa släppen!!!
Vet inte när dom kommer, men det dröjer nog inte så länge iaf. Ett MÅSTE i samlingen iaf.
Jag får hålla utkik vad som händer.

Vem sa att vinyl var död??
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2003/02/23 :  08:31:06  Show Profile Send Robis a Private Message
Aaaaaarghh!!!!!

Vart läste du detta? Synnerligen glada nyheter

Trots att man har samtliga plattor på vinyl så kommer denna definitivt att inhandlas!

Som sagt, bara att börja spara


Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/02/23 :  11:36:12  Show Profile Send n/a a Private Message
nin: vet du vilket datum skivorna släpps, kommer dem att finnas i Sverige också?

Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/02/23 :  15:52:19  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
*DREGGLA*

Säger bara... back in black! Världens bästa gitarriff genom tiderna... och nu kommer vi höra den ännu bättre!

Jag är alldeles salig!
Go to Top of Page

manson31
Starting Member

6 Posts

Posted - 2003/02/23 :  16:41:00  Show Profile Send manson31 a Private Message
Detta är ju en finfin anledning till att skaffa en vinylspelare! Ser fram emot samlingen.

manson
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/02/23 :  18:32:09  Show Profile Send nin a Private Message
Robis, Kontakter! Men det är väl officiellt att dom kommer, men att det är helt analoga är väl inte så känt.


chrille, Vet inte men det verkar ju som dom redan har graverat dom så det lär väl inte dröja då iaf!!


Detta är ju en finfin anledning till att skaffa en vinylspelare! Ser fram emot samlingen.


Ja, den och miljontals andra!! Det är bara att hänga med oss andra vinyl dårar!!
Go to Top of Page

Jan-Erik
Starting Member

35 Posts

Posted - 2003/02/24 :  15:01:49  Show Profile Send Jan-Erik a Private Message
Längtar för***ligt till sommarn, då det troligtvis kommer komma hem en Project RPM 4 till mitt vardagsrum
Enda "nackdelen" är väll att man blir vinylberoende och slösar all inkomst på nya skivor, PU:s och motorstyrningar, men det är smällar man får ta
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000