HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Systemväxel för två förstär: IXOS 409, nån testat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2003/02/20 :  19:26:04  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message
http://www.hifi-punkten.se/tillbehor.htm

Någon som testat IXOS 409, som är en switch om man har två förstärkare till samma par fronthögtalare?

Tankar om den?

Ska ju köpa mig en ny 2-kanalare att komplettera min surround med. Istället för att koppla ihop stärkarna och ha två volymkontroller, så borde ju en switch vara det allra bästa, eller?

www.scaar.net

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/02/20 :  23:45:10  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Denna skulle lösa mina problem iaf!

Fågan är om den förändrar ljudkvaliteten?
(det gör den säkert, men hörbart?)
Skulle vara intressant att prova, men tyvärr har vi inga butiker värda namnet i den här stan (Gävle).

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

NikkiSixx
Member

75 Posts

Posted - 2003/02/21 :  09:56:28  Show Profile Send NikkiSixx a Private Message
Enligt en handlare så ska den vara "bra", vad nu det betyder!
Jag tvivlar iofs på att den gör så pass stor skillnad att man hör det i ett normalt system. Har man däremot ett system för flera hundra tusen, så ska man väl kanske inte satsa på en switch för 650:-!

Men den kostar ju som sagt inte så mkt, så jag kommer nog definitivt att testa den när jag bestämt mig för vilken 2-kanals-stärkare jag ska köpa...

www.scaar.net
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000