HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Har någon knäckt kopieringsskyddet?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gabe
Member

536 Posts

Posted - 2003/02/18 :  13:49:34  Show Profile Send Gabe a Private Message
Jo jag vet, man borde bojkotta kopieringskyddade CD:n. Men när godbitar som nya Calexico och Ed Harcourt finns tillgängliga kan jag inte låta bli att köpa dem. Men visst är det oerhört irriterande att inte kunna spela skivorna i datorn, bränna ett ex att ha i bilen osv.
Då och då florerar rykten som säger att det visst går att kopiera skyddade skivor. Men hur? Någon?
undrar
Gabe

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2003/02/18 :  14:01:36  Show Profile Send weezer a Private Message
CloneCD är bra mjukvara till det, IMO.
Go to Top of Page

Gabe
Member

536 Posts

Posted - 2003/02/18 :  14:10:19  Show Profile Send Gabe a Private Message
CloneCD för PC har jag hört talas om. Men jag använder dessvärre Mac...
tack ändå!
Gabe
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/02/18 :  17:28:06  Show Profile Send JM a Private Message
Man kan ju fortfarande kopiera analogt mellan exvis CD-spelare och datorns analoga ingång på ljudkortet. Det lär ju bli en viss ljudförsämring, men det kanske man kan leva med i vissa fall....

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/02/18 :  18:49:57  Show Profile Send Gebex a Private Message
Vissa kopieringskyddade CD-skivor går utmärkt att kopiera på Mac. Exempel på detta är när jag kopierade The Arcs nya skiva till en bekant som hade en CD-spelare som inte kunde läsa orginalskivan. Kopian fungerade utmärkt.
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/02/18 :  20:17:41  Show Profile Send Nagref a Private Message
Kopieringsskydden brukar inte bita på Linux-system heller...

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/02/18 :  21:39:03  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Det börjar bli dax att vi konsumenter stampar foten i golvet och slutar köpa kopieringsskyddade skivor. 2 saker som jag vill nämna:
1. Phillips har ju sagt att de inte vill att företag som pressar/säljer skivor med skydd kallar dem CD skivor. Eftersom de bryter mot den standard som satts upp, kan man använda knepet att tala om för butiken att varan säljs felaktigt under fel benämning. De kan aldrig snacka bort sig. Köper man en (CD) skiva man inte kan spela är det bara att lämna tillbaka den, gör tillräckligt många detta så kanske vi blir av med skyddet.
2. Jag köpte Kent's cd Vapen & Ammunition. Efter att ha spelat denna och konstaterat att den var skyddad (lades ut en varning efter ett tag) skrev jag till BMG som pressar skivorna och klagade. Resultatet blev att jag fick en ny CD UTAN skydd. Kan nu lugnt spela min Kent cd var jag så önskar...

Låter det?? BRA!

Edited by - SpLiX on 2003/02/18 21:40:47
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/02/20 :  11:24:15  Show Profile Send JMlab a Private Message
Skaffa en cd-audio brännare!
Jag har en Philips och har ännu ej stött på ngn kopieringsdkyddad skiva som inte det går att göra en kopia av, nackdelen är att diskarna kostar mer än datadiskarna.
Mvh JMlab
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2003/02/20 :  11:42:56  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Originally posted by JMlab

Skaffa en cd-audio brännare!
Jag har en Philips och har ännu ej stött på ngn kopieringsdkyddad skiva som inte det går att göra en kopia av, nackdelen är att diskarna kostar mer än datadiskarna.
Mvh JMlab

Går kopian att använda i datorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000