KennethH
Starting Member
43 Posts |
Posted - 2017/04/20 : 11:04:38
|
Topprankad testvinnande high-end DVD/CD-spelare! Säljer nu min fina Pioneer DV-737 DVD-spelare då jag har en annan maskin som får sköta uppspelning av DVD-filmer framöver, som klarar andra format också. Allt-i-ett, men såklart inte lika kompetent som denna.
Mitt exemplar är svensksålt och köpt ny av mig, med s.k. I.C.O.S. modifiering, för att ta bort regionsspärr / regionskod samt kringgå samtliga krypteringar och kopieringsskydd. Man får naturligtvis inte utnyttja detta för piratkopiering av upphovsrättsskyddat material, men för privat bruk är det en tillgång. För att maximera bildkvaliteten har den såklart progressive scan samt ett 20-tal andra parametrar som kan justeras av användaren och sparas i en minnesbank för inställningar. Dessutom kan man spara olika inställningar för olika källor samt spara var man senast slutade titta på ett flertal olika filmer. Inte bara en skiva, som det brukar vara. Man kan även koppla vissa inställningar till specifika skivor.
För att få bästa möjliga prestanda från CD och HDCD har den även utrustats med en bättre klocka, s.k. "SuperClock", som bl.a. minskar jitter då digital- och analogdel får en mer exakt synkronisering. Den har även upsamplande DAC för ljudet, vilket knappt existerade vid den här tiden.
Läs specifikationer och vad andra tycker här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1586
Nypsiet låg på 10995 kr + ca 4000 kr för de två modifieringarna som mitt exemplar har, så 15 000 kr totalt. Jag inser att produkten är utdaterad, men för uppspelning av DVD- filmer med blandade regioner samt för CD/HDCD är det fortfarande en högklassig maskin. Jämfört med att spela från en dator med t.ex. VLC, ger denna maskin helt överlägset resultat på en modern SD, FHD eller UHD TV. Jag har jämfört både PAL och NTSC noga, så tro mig.
Jag vill ha 1500 kr för min, inkl originalkartong, fjärrkontroll och bruksanvisning, så en tiondel av nypriset!
Bild: https://goo.gl/photos/CnKhSrroo9gdrEUX7
Hämtas hos mig, eller så får köparen betala för frakten (ca 10 kg med kartong). |
Edited by - KennethH on 2017/04/20 11:05:55 |
|