HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kabelrekommendationer?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/07/25 :  12:12:13  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Tänkte byta ut min heltaskiga originalkabel mellan cd och förstärkare.

Är det någon som kan rekommendera någon bra kabel?
Jag har blivit rekommenderad Supra DAC av några, vad tror ni?

Vill helst inte att det ska kosta skjortan heller...

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/07/25 :  12:23:01  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Jag skulle rekommendera att köpa någon beggagnad.
Eller så kan du säkert diy en kabel själv som blir bra.
/A

*Jag har alltid undrat vart den där xtra osten på pizzan tar vägen? eller säger dom bara att dom lagt på mer?
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/07/25 :  12:23:38  Show Profile Send yalpa a Private Message
Vad har du för elektronik då? köp ingen för dyr kabel bara.

Såg en gång en snubbe som skulle köpa en HK750 cd för 3000 och blev rekommenderad att köpa till kablar för 2000. Då hade han kunnat köpa en rotel 951 cd för 5000 och kört SSSK (detta hände innan biltemas rosa fanns) och det hade fan låtit bättre och sen fixat en beggat supra vid nästa lön eller barnbidrag, vilka knäppskallar det finns

Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/07/25 :  12:40:52  Show Profile Send n/a a Private Message
Supra Eff-1 är helt ok. Jag har en meter liggandes nånstans. Vet inte vad jag skall ta för den. Men om du vill får du köpa den. Ge ett bud. Du kan få den för halva nypriset. Vad kostar den ny?




-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
To Quad or not to Quad, THAT is the question
Go to Top of Page

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/07/25 :  12:45:02  Show Profile Send Morello a Private Message
quote:

Vad har du för elektronik då? köp ingen för dyr kabel bara.

Såg en gång en snubbe som skulle köpa en HK750 cd för 3000 och blev rekommenderad att köpa till kablar för 2000. Då hade han kunnat köpa en rotel 951 cd för 5000 och kört SSSK (detta hände innan biltemas rosa fanns) och det hade fan låtit bättre och sen fixat en beggat supra vid nästa lön eller barnbidrag, vilka knäppskallar det finns
Z



Handlarna har väsentligt större marginaler på kablar jämfört med elektronik. Är budgeten begränsad rekommenderar jag att maan lägger pengarna på tex CD och stärkare mm och köper billiga kablar som tex Supra eller RG62 motsv. Finns säkert 100 andra alternativ också.

mvh

"It was never supposed to be a hit. It was supposed to be a Joe Morello drum solo"
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/07/25 :  12:47:34  Show Profile Send matson a Private Message
Gå in till din lokala "kabelhökare" och be att få låna hem några och prova i lugn och ro.
Det finns ingen här som vet exakt vad som passar dig! Eller om det ens blir någon skillnad mot kabeln du har nu!
Matchning av komponenter och kablar är ju "the name of the game", så det är bara att testa på....

Mvh/Mats
'There's a method to my madness'
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2002/07/25 :  16:26:18  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Tack för råden... ska söderöver på semester i veckan så jag kanske hinner kika in hos några hifi handlare på vägen och kolla begagnade kablar...

Och nej, jag har inte tänkt lägga ut en förmögenhet, hellre köper jag då en bättre cd spelare för de pengarna som ett av inläggen påpekade :)
Go to Top of Page

adf
Starting Member

13 Posts

Posted - 2002/07/25 :  21:50:48  Show Profile Send adf a Private Message
Jag uppgraderade nyss till Biltemas rosakabel från den kabel som jag fick med när jag köpte min spelare. Det är en klar skillnad mellan dessa två kablar iaf. Har även blind testat detta på några kompisar som tyckte att biltemas kabel var klart bättre.

Detta kanske kan hjälpa er/dig som (precis som jag hade tidigare) har en massa skit kablar men samtidigt inte vill lägga ut en förmögenhet på nya.

- AD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000