HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tokigheter och ljud
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2016/04/18 :  10:36:00  Show Profile Send hjort a Private Message
Vad har ni gjort för tokigheter för att få bra ljud?

Två IKEA soffor åkte ut rätt fort här hemma då dem lät hemskt. Den nya soffan sågades upp under armstöden för att slippa resonans i hålrummet. Det lät som en trumma annars.

Nu senast slängde jag ut ett IKEA bord i sovrummet för att det lät för mycket. När sladden från musen rörde sig på det kom det resonansljud. När tangentbordet användes lät det som en fabrik.

Är jag tokig?
Nej, jag är audiofil.

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2016/04/18 :  11:49:26  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag ställde upp subben (en gammal B&W med 12")som jag har i dator-rummet ovanpå en hög Ikea byrå i ett hörn för att få lite mer plats och sedan drog jag på Volymen på datorstereon, kul att poppa lite Spotify rejält ibland och sambon kom och undrade vad jag gjort för det dånade i vardagsrummet så hon knappt hörde Tv:n, var bara att ställa ner subben på golvet igen....Inte lätt att vara bastokig audiofil och ha Ikea möbler

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2016/04/18 :  12:19:44  Show Profile Send CC a Private Message
Gör aldrig några tokigheter i min strävan efter mer välljud...
Ehm..? Hoppas nu inte min fru läser detta, tror inte hon överensstämmer med mig ;-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7956 Posts

Posted - 2016/04/18 :  19:40:22  Show Profile Send Fuling a Private Message
Rivit en vägg. En gång i tiden övervägde jag att lyfta ett uthus en halvmeter och proppa in ett bashorn under det men det blev aldrig av.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2016/04/18 :  19:54:48  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Jag höll på att vräka en vän efter att ha plastat multiceller i hans källare...det luktade polyester i 40 lägenheter flera dagar...

Heter egentligen Lindblom nu och är dessutom branschoknuten...
Go to Top of Page

Raffe
Member

142 Posts

Posted - 2016/04/18 :  20:14:41  Show Profile Send Raffe a Private Message
PetterPersson:

Tackar för dagens spontanskratt , tummen upp.

Tja, satte ihop min skivspelare en söndagkväll kl 23.30. Kanske inte är så farligt men iom jag hade kontaktlinser som sjöng på sista versen såg jag knappt nåt i skummet. Nåja, vid två var jag klar o såklart måste det provspelas. Opeth... Hade helt tappat tidsuppfattningen så det tog en sida innan jag kom på att kanske jag ska vänta till måndag... Klarade mig ifrån klagomål

Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.

Å så här ser min anläggning ut för tillfället:
Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000