Vad har ni gjort för tokigheter för att få bra ljud?
Två IKEA soffor åkte ut rätt fort här hemma då dem lät hemskt. Den nya soffan sågades upp under armstöden för att slippa resonans i hålrummet. Det lät som en trumma annars.
Nu senast slängde jag ut ett IKEA bord i sovrummet för att det lät för mycket. När sladden från musen rörde sig på det kom det resonansljud. När tangentbordet användes lät det som en fabrik.
Jag ställde upp subben (en gammal B&W med 12")som jag har i dator-rummet ovanpå en hög Ikea byrå i ett hörn för att få lite mer plats och sedan drog jag på Volymen på datorstereon, kul att poppa lite Spotify rejält ibland och sambon kom och undrade vad jag gjort för det dånade i vardagsrummet så hon knappt hörde Tv:n, var bara att ställa ner subben på golvet igen....Inte lätt att vara bastokig audiofil och ha Ikea möbler
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Tja, satte ihop min skivspelare en söndagkväll kl 23.30. Kanske inte är så farligt men iom jag hade kontaktlinser som sjöng på sista versen såg jag knappt nåt i skummet. Nåja, vid två var jag klar o såklart måste det provspelas. Opeth... Hade helt tappat tidsuppfattningen så det tog en sida innan jag kom på att kanske jag ska vänta till måndag... Klarade mig ifrån klagomål
Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.
Å så här ser min anläggning ut för tillfället: Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra