HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Vill avyttra min Diy GM70SE ->SÅLD<-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ryssen
100.000-klubben

8630 Posts

Posted - 2016/03/12 :  20:08:06  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message

Fungerar och spelar musik,det som är kvar att göra(om man är lagd åt det hållet)är att snida ihop en kåpa över OPT.
Inmatad effekt 412W,drivrören är D3a som matas med CCS och det finns hål (under täcklock)att experimentera med andra drivers,D3a funkar annars utmärkt.
GM70 rörören glödmatas med Tentlabs glödmatnings moduler,samt anodspänningen är 770v,strömmen variabel(fixed bias) körs nu på 100mA kan med omkopplare sänkas
eller ökas.Anodspänningen kan oxå höjjas ca 40v om 6D22,som används som uppstartfördröjning kopplas förbi..OPT är Lundahl LL9202 samt 1 drossel är oxå
Lundahl.
Nätdelen innehåller 3 drosslar (Tack till forumsmedlemmarna för hjälp med konstruktionen).
4st GM70 rör medföljer.Tyvärr väger den ca 25kg så den bör hämtas på plats i Mora
Jag tänkte mig 6500:- vilket är långt under komponent priset..
P.M:a

Byggtråd:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=59564&whichpage=4

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2016/04/16 13:41:00

Ryssen
100.000-klubben

8630 Posts

Posted - 2016/03/29 :  00:00:50  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
6000:-

Learning by burning..
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2016/04/02 :  08:11:45  Show Profile Send Wader a Private Message
Skickade pm till dig men fick inget svar så jag gissar att den är såld. Coolt bygge.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8630 Posts

Posted - 2016/04/02 :  15:27:10  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Du har P.M

Learning by burning..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000