HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Spelar Primare D30.2 skjortan av D20mkII ? ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2003/02/15 :  17:03:48  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Eftersom jag är ägare av en kombo bestående utav A30.1 och D20mkII undrar jag hur pass stor skillnaden är Cd-spelarna emellan. Är det värt pengarna med en uppgradering. erfarenheter etc..??

MvH / Martin

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/02/15 :  19:28:44  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by UnholyRishna

Eftersom jag är ägare av en kombo bestående utav A30.1 och D20mkII undrar jag hur pass stor skillnaden är Cd-spelarna emellan. Är det värt pengarna med en uppgradering. erfarenheter etc..??

MvH / Martin



Eftersom jag har haft just samma kombination som du har, dock den tidigare D20 så.. Ja, det är stora skillnader.

Trodde för egen del inte att det skulle vara så stora skillnader,men det är det. Framför allt eftersom du med den förstärkare som du har får möjlighet till att använda balanserad signalväg.MvhKristofer
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/02/15 :  19:41:07  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Skillnaden mellan D20 mkII och D30.2 är betydligt mindre än skillnaden mellan D20 och D30.2
Visst är det skillnad dock, det borde det vara med tanke på pengarna.
Och D 30.2 gör helt enkelt ett bättre jobb. Framförallt med balancerad koppling.

Jag har haft bägge varianterna, rättare alla tre varianter, och valde att behålla D20 mkII eftersom den var klart billigare i inköp.
Hade jag gott om stålar blev det definitivt D30.2

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor

Edited by - akktustakki on 2003/02/15 21:09:41
Go to Top of Page

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2003/02/16 :  11:15:05  Show Profile Send danielbas a Private Message
Är det stor skillnad med D30.2 med obalanserad resp balanserad koppling?
Jag har tänkt mig en 5-kanals Primare-anläggning med SP31.7 processorn men det skiljer ju 6500:- mellan A30.5 och A30.2/A30.3 för att kunna köra balanserat.
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/02/16 :  14:24:16  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Tja, har man tänkt och köra femkanal är det inte mycket att stöka med. Då är det egentligen bara femkanalsförstärkare som gäller.

Annars uppattar jag det som skillnad mellan balancerat och ickebalancerat, men inte kanske någon revolutionerande skillnad.
Lite lugnare och tydligare, men ingen direkt WOW-känsla.
Lite bättre helt ehkelt.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/02/16 :  15:33:35  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by akktustakki

Tja, har man tänkt och köra femkanal är det inte mycket att stöka med. Då är det egentligen bara femkanalsförstärkare som gäller.

Annars uppattar jag det som skillnad mellan balancerat och ickebalancerat, men inte kanske någon revolutionerande skillnad.
Lite lugnare och tydligare, men ingen direkt WOW-känsla.
Lite bättre helt ehkelt.



Eftersom jag tidigare funderade på att gå den billigare vägen och endast köpa en SP 31.7 till en A30.5 men efter att ha diskuterat med folk som borde veta istället valde A30.2 och A30.3 så tycker jag att det är konstigt när personer tror att A30.5 skulle spela bättre än A30.2 tillsammans med en A30.3 ,eller som den numera heter A30.3II.

Framför allt så skall det skilja mellan A30.5 och A30.2 när det gäller stereoåtergivningen. Och det är anledningen till mitt val. MvhKristofer
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2003/02/17 :  11:25:36  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
har någon erfarenhet av V25an, den som klarar dvd också, de handlare jag pratat med skryter väldigt över den bla på esoterisk hifi. vore ju praktiskt att ha en allt i ett låda.

h
micke
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/02/17 :  19:08:30  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Jag har lyssnat på bägge och i mitt tycke så bör man nog ha separat CD, därmed inte sagt att V25 spelar dåligt som CD, långt därifrån.
Snarare så att många kvalificerade CD-spelare har problem med att spela lika bra.
Beror lite på vilka pengar, som alltid, man vill lägga ner på prylarna och vad man spelar i hop dem med.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/13 :  23:40:43  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Akkustikakki : Du har lysnat på Primares V25. tycker du att han är lika bra på cd ljud som Primares D 20? eller som CD spelare till 10000 SEK?
Tänker att köpa den darför jag behöver en DVD också.
Eller ska jag investera på en Primares D20 & en Primares DVD V10?

"Trust only your own ears!"
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/03/13 :  23:46:15  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Jag menar att D20 är en bättre cd-spelare än V25.
Har ingen erfarenhet av DVD10 så jag vet inte hur den ter sig i pris/prestanda som dvd i förhållande till V25.
V25 är en jäkligt bra maskin i största allmänhet dock.

Själv hade jag nog separerat dvd och cd.
Alltså som i ditt förslag nr 2

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000