HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare A20 eller Arcam A75 + med Argon II ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/02/15 :  13:07:41  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Vilken förstärkare (Primare A20 eller Arcam Diva A75 + )
skulle passar bra med Amphion Argon II eller Audiovector M1 Super högtalare?
Provlyssnade bara Audiovector M1 Super + Arcam Diva A75 +

Ni är välkommna med egna rekommendationer.

"Trust only your own ears!"

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/15 :  16:42:06  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
beror lite på hur du vill att det ska låta... finns rätt många förstärkare i prisklassen 8-9k.

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2003/02/15 :  16:48:16  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Primaren är mycket trevlig och varmare än arcamen i karaktären.
Ingen erfarenhet av arcamens potential men detta märke brukar ha en kyligare ljudkaraktär..
Vad du gillar mest är avgörande. Jag skulle dock ha valt primaren..

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)
Go to Top of Page

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/02/20 :  17:51:19  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Min Musikstil är Acoustic, Piano, vocals.. Lyssna från Tori Amos - Vangelis (landsman:-)- Tom Waits - Cat Stevens - Lou Red - Sophie Zelmani - till grekisk trad. musik (Mycke melodie & vocals)
Favorit är Amphion Argon II Förstörkare Audio Analoque Puccini men jag vet inte om alla de förstärkare (50 - 60 Watt) kan driva bra Amphion Argon II.
Han är 87 dB så kanske en S.A.T slulle vara bättre.
Det ska också vara bra i låg volum.

Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/20 :  19:40:06  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
quote:
Originally posted by motionsync

Min Musikstil är Acoustic, Piano, vocals.. Lyssna från Tori Amos - Vangelis (landsman:-)- Tom Waits - Cat Stevens - Lou Red - Sophie Zelmani - till grekisk trad. musik (Mycke melodie & vocals)
Favorit är Amphion Argon II Förstörkare Audio Analoque Puccini men jag vet inte om alla de förstärkare (50 - 60 Watt) kan driva bra Amphion Argon II.
Han är 87 dB så kanske en S.A.T slulle vara bättre.
Det ska också vara bra i låg volum.

Ahh, Audio Analogue skulle nog kunna tänkas passa dig riktigt bra! Själv gillar jag brittiska Cyrus när det gäller förstärkare i den prisklassen... Cyrus är nog lite snabbare & neutralare än Audio Analogue, medan Audio Analogue spelar med mera värme & låter mer 'romantiskt'.

Spela så högt som du vill kunna spela med musik som kräver mycket av förstärkaren när man höjer... Musik med mycket dynamik är bra. Om det fungerar bra att spela högt... Så kan den driva dem, du behöver inte bry så mycket om siffrorna... Men låna gärna hem grejerna & lyssna i ditt rum också. För olika rum är olika svårdrivna... En del rum behöver starkare förstärkeri till högtalarna... Andra behöver mindre.

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/02/21 :  09:26:17  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Tack Jakob_S: Jag tycker också att Amphion Argon II & Audio Analoque Puccini SE passar bra.
VAr på början tveksam att Audio Analoque Puccini SE kan inte driva Amphion Argon II men efter några provlysning funkade allt O.K.
P.S. Jag hörde en Cyrus med JMlab chorus 715 för några dagar.
Mycket bra men vet inte om det vat Cyrus eller JMlab chorus 715 som gjörde bra job

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000