HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 S: Stora hembyggda hornhögtalare, Södertälje
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Johey
Member

59 Posts

Posted - 2015/03/26 :  09:17:14  Show Profile  Visit Johey's Homepage Send Johey a Private Message
På köpet av vår villa medföljde tidigare ägares monstruösa hembyggda högtalare. Jag var på väg att köra dem till tippen när någon hejdade mig och sa att det är bra grejer i hornutförande. Så jag provar här om någon är intresserad.

Jag vet inte hur de är konstruerade invändigt, mer än att jag kört in näven och känt att det är väggar som sitter i 45-gradersvinklar så långt jag når. I lådan sitter ett baselement och löst på lådorna står ett mellanregister och en diskant som jag antar var avsedda att få sina lådor vid ett senare tillfälle. Jag har kopplat in och konstaterat att det låter bra.

500 kr tycker jag att de förtjänar, samt ett hem med gott om utrymme. Det är alltså två stycken och de lösa elementen ingår. Kan inte skickas, utan det är upphämtning i Södertälje som gäller.

Lådorna utan de lösa elementen är HxBxD 96x69x46 cm. Bilder:

https://owncloud.crypt.se/public.php?service=files&t=b2e6b2f1a06a5b9ea44beddfb0e95856&path=%2Fhembyggda%20h%C3%B6gtalare

Nås via PM eller epost hogtalare.js snabel-a crypt.se eller ring/sms noll sju noll 5955 sex tjuett.

Edited by - Johey on 2015/03/26 09:25:49

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2015/03/27 :  14:41:45  Show Profile Send jonny99 a Private Message
Nu är det lite långt till Södertälje för mig men bashornen ser väldigt mycket ut som "Schmackshorn". Finns en byggbeskrivning i boken "Bygg för hi fi ljud" av H H Klinger. Historiens vingslag.

Hörde ett par för hundra år sedan med Coral bredbandselement, lät jättebra tyckte jag.
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2015/03/30 :  09:27:24  Show Profile Send Stormen a Private Message
Står det något märke, siffror eller annat på mid-hornen o diskanterna?
Go to Top of Page

Johey
Member

59 Posts

Posted - 2015/04/01 :  16:38:30  Show Profile  Visit Johey's Homepage Send Johey a Private Message
Hoppsan! Jag har glömt att uppdatera denna tråd. Pjäserna såldes på fem röda och står i begrepp att åka till Göteborg.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000