Author |
Topic |
|
Dr.Nope
Member
631 Posts |
Posted - 2015/03/13 : 23:04:28
|
Sitter och funderar på vilka lönsingar det finns idag på trådlös överföring? Skulle gärna vilja få over spotify trådlöst från telefon samt dator, så inte en lösning låst till ex. iphone. Det är egentligen inte krav på hög kvalitet, skall främst användas till köksradion (arcam solo + Dynaudio 42W) men inget sunkigt FM-radioöverföring och inte heller blåtand, känns som det blir för kort räckvidd I en betongbunker. Vet att Arcam har en trådlös dac för 5000:- men hoppas att det finns vettiga lösningar för kanske 1/10 av pengen? |
Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!
You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska |
|
softishman
Member
602 Posts |
Posted - 2015/03/14 : 09:16:39
|
Sonos?! |
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2015/03/14 : 09:32:00
|
Argon Stream2... 1300:- och du kan fjärrstyra Spottan från vilken annan Spotify-klient som helst. (Spotify Connect alltså) Komer med möjlighet till Internetradio och UPnP streaming om det har ngn bäring för dig? Vh Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
Dr.Nope
Member
631 Posts |
Posted - 2015/03/27 : 22:24:21
|
Köpte en Argon idag. Första intrycket är att det är en trevlig mackapär, men trots väldigt låg volym var det väldigt märkbart sämre ljudkvalitet på internetradio v.s. fmradio. Väntat pga bithastighet eller medföljande lackritssnören eller taskiga DA I enheten? Nyfiken, får försöka jämföra spotify imorgon med lite mer ljud. |
Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!
You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska |
|
|
U1
Member
3319 Posts |
Posted - 2015/03/28 : 07:19:45
|
Jag slår också ett slag för Sonos, fungerar fantastiskt! |
|
|
|