HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dynaudio 1.4LE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2015/02/05 :  12:45:52  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Läser att Dynaudio har kommit ut med en "ny" stativare. Äger själv den tidiga modellen med beteckningen S 1.4. Någon som känner till skillnaderna mellan den nya LE 1.4 och den äldre S 1.4?

und3ad
Member

151 Posts

Posted - 2015/02/10 :  16:54:44  Show Profile Send und3ad a Private Message
Jag har levt med storebror S3.4 LE i några månader nu, och jäklar vilka högtalare det är!

Jag misstänker att både S1.4 LE och S3.4 LE genomgått samma förändringar - som man kan läsa om på deras hemsida. Men kort och gott så har dom ett styvare kabinett och ett förbättrat delningsfilter. Jag vill även minnas att diskanterna fått någon ny ytbehandling.

Det är kanske inte värt en investering om du har ett par äldre S1.4, som redan är fantastiska högtalare.

Anläggningen: McIntosh C2500, McIntosh MC452, Oppo BDP-105D

Edited by - und3ad on 2015/02/10 16:55:15
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2015/02/18 :  08:12:06  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Efter att ha lyssnat igenom om en del andra högtalare framstår nog min "gamla" som trots allt riktigt bra. Vad jag förstår av Anders så finns det ingen som helst skillnad mellan högtalarna... Endast en annan finish, Och för detta har jag inte lust lägga några pengar. Nej Det är nog som Du säger att dessa S1.4 är väldigt bra!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000