Author |
Topic |
|
drota
Starting Member
25 Posts |
Posted - 2015/01/21 : 18:46:04
|
Jag är sugen på att köpa en sådan här. Det som jag undrar är hur de är installera på windows 7. Jag har bara läst ytterst lite om att det inte fanns någon drivrutiner till den.
Om det är någon som använder den och har info, så mottages detta tacksamt.
mvh andreas |
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2015/01/21 : 19:05:50
|
Om jag minns rätt så har AlfaGTV någon Gustard mojäng, skick Pm och fråga. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2015/01/21 : 21:34:42
|
Kan tyvärr inte orda så mycket om den apparaten, förutom att jag varit mycket nära att köpa en sådan länge nu! Däremot är vi några stycken som kör Gustard U10, en USB till SPDIF omvandlare som jag tror har samma reciever-chip, ett XMOS. Jag kör ju Macintosh, men har provat den på Win7/8.1 med lyckat resultat. Tror DavidS här också har en likadan även om han för tillfället kör mest Marantz NA8005 (eller ja, just nu gör jag det för jag har lånat den!) Han kör i alla fall inte Mac, utan Windows av nåt slag och jag tror inte han haft några bekymmer? Låt oss höra lite om DAC'en om du beslutar dig att köpa en? Vh Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
DavidS
Member
390 Posts |
Posted - 2015/01/22 : 11:38:15
|
Stämmer bra det Micke skriver. Jag kör U10 för att göra om USB till AES/EBU vidare till Benchmark DAC1. Enda motgången jag har haft löste sig med lite "googlande" och gällde installation av drivrutinerna. Dom var ej certifierade så jag fick göra en manöver med windows 8.1 för att komma förbi problemet. Efter det så har den tuggat på helt problemfritt.
Håller med Micke, berätta lite om U12an :-) |
|
|
|
Topic |
|