Håller med om att Spotify ofta är tillräckligt bra. Jag tittade på dom här apparaterna tidigare och vad jag har sett så saknar "Gramofon" digitala utgångar vilket är en nackdel om man vill uppgradera ljudet genom att koppla den till en extern dac. Argon Stream 2 har både digitala och analoga utgångar.
Jag har testat Argon streamern. Helt rätt produkt men tyvärr helt oanvändbar
Jag tänkte ha den till min hörlursrigg o dels kunna spela upp från min server eller spotify. Men den saknar sökfunktion när man spelar från servern o har man 36000 låtar o runt 1000 artister/grupper så blir det lite jobbigt att stega sig fram till det man vill lyssna på.
Spotify connect funkar skapligt men det går tex. inte att byta låt men fjärren till streamern. Men det kanske är en begränsning i connect. Uppkopplingen mellan telefon o spotify var är lite ostabil så den hängde sig rätt ofta. Appen till telefon är inte heller helt färdig utvecklad.
Som pryl är den helt rätt men tyvärr känns den inte helt färdigutvecklad än. Allt detta gjorde att den fick flyttas tillbaka till Hifiklubben.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Kanske en Sonos alt. en begagnad Squeezebox touch skulle kunna vara intressant. Har själv kört först SB3 och sedan några år SBT och tycker det funkat klockrent. Har laddat ner Toolbox 3 och det funkar riktigt bra i min anläggning.
Sonos och Squeezbox har inte stöd för Spotify Connect. Jag använder en Bluesound på jobbet och den fungerar utmärkt, men den kostar lite mer än dom andra som nämnt i tråden. Jag har inte använt den för något annat än Spotify Connect och internet radio så jag vet inte hur bra den är på att hantera rippade cd-skivor.
Just nu så lutar det åt en Intel nuc o så J-river mm. Mer eller mindre samma som min HTPC fast utan Lynx ljudkortet. Det får bli en separat dac istället.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker