Lite grundläggande inom ljudteknik är alltid kul. (en del moment var superlätta och en del faktiskt lite kluriga) Jag klarade gold level. Nu utmanar jag dig :-)
PS. om du har en laptop så glöm inte stänga av atokorrigering av ljud eller boomblast osv. Det hade jag glömt :-)
Hihi! Riktigt kul! Jag fastnade på frekvensjusteringarna på Silver... Orkade inte mer och råkade stänga websidan... Jag hade inte skapat ett konto...
Tips! Registrera dig innan du börjar, det tar en stund att göra testerna och det är relativt tröttande... (Om du registrerar dig kan du fortsätta där du stoppade) Vh Micke
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Ja , det verkar som det är sant som de säger att man är tämligen okänslig mot dippar o ojämnheter i frekvensåtergivningen. Att höra att det är en förändring var inte så svårt. Oavsett vad. Men att pricka rätt frekvensmässigt var lite klurigt. Reverb och 1.2db gain var jag även där lite "döv"på :-) Men känslig mot andra saker såsom stereobredd.
Frågorna på silver o guldnivån angående att höra frekvensdippar om de var på 1K eller 2K eller 4K osv var ingen lätt match.
Fastnade på separation och reverb på silver. Tycker jag kan skylla på min dators inbyggda ljudkort och att högtalarna ligger ca 30cm isär två meter upp i luften. Ska prova med mina Stax hörlurar och se hur det går.
Håller med om reverberation på silver... Det var en av få som jag verkligen fick lyssna igenom alternativen flera gånger! Fortfarande kul och lärorikt!
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd