Jag har nyligen skeppat av mina viennor och har för avsikt att köpa mig ett par stativhögtalare denna gång.
tillbaka i tiden hade jag en dröm om att äga ett par b&w 805 signature med tigers-eye-lacken. Problemet är att det nu är ett tag sedan dessa skönheter slutade att säljas.
Någon som har koll på under vilka år dessa tillverkades? Hur stor tror ni chansen är att dessa dyker upp nu 2014 på begagnatmarknaden? Känns som lite prestige att ens försöka få tag på ett par. Har inte ens sett några till salu.
Det sägs att modellen senare 805s egentligen ska vara en något bättre talare, men denna har ju tyvärr den tråkiga faneren. Diamond är trevlig men fortfarande för dyr. Skulle jag plocka upp ett par 805s och det mot förmodan skulle dyka upp ett par 805 signature ja då vet jag inte vad jag hade gjort. Antagligen inte kunnat hållt mig
Eller man kanske borde ta sitt förnuft till fånga och köpa 805s som är en bättre talare. Förvirringen är alltså total.
Verkar inte bättre än att man får försöka vända sig utomlands. Problemet är frakten och tilliten. Ebay och paypal i all ära men ändå. Lätt att bli blåst.
Lägg inte mera på ett par Signature än på ett par S, ca 11000-12000 SEK för fina exemplar. Det är fortfarande ganska dyrköpt prestanda men det är ungefär där andrahandsvärdet ligger.
quote:Lägg inte mera på ett par Signature än på ett par S, ca 11000-12000 SEK för fina exemplar. Det är fortfarande ganska dyrköpt prestanda men det är ungefär där andrahandsvärdet ligger.
Ja precis lite så jag tänker också, signaturerna är ju inte bättre än 805s snarare tvärt om. Problemet är speciallacken och utbudet som jag misstänker kommer trissa upp priset något.