Author |
Topic |
|
belle
Member
244 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 15:41:13
|
Lådan är klar man börjar mäta in avstämningen, OK nu ser det bra ut! - knölar in Rila slutstegen (skratta inte, pengarna räckte inte till mer). Kör närfältsmätningar, -Va, vad är det här för pucklar? En vid 25Hz och en vid 35Hz (+/-6dB) Ringer till Hifikit och frågar om det finns någon boost vid 25 Hz? Va inte vet vi !?- Ring till Backe han lagar dessa Amp:ar åt oss!... Sagt och gjort. Ring -Nähä,! det finns ingen boost i dessa "billiga" slutsteg, utan bara ett (Backe -"subsonic filter") HP filter på 35Hz................... Förklaring ifrån Backe -"flyttar du ner HP-filtret en oktav, till 17,5Hz så brinner trissorna upp" -VA,jag menar hur klarar sig en Technics (80W/8 Ohm)Amp utan "subsonic filter"? Subsonic för mig är under 20Hz parentes bara. Så nu kommer själva frågan. - Har ni någon erfarenhet av detta slutsteg och iså fall hur flyttar man ner HP:n till låt säga 18Hz? |
-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........
|
|
Saro
Member
1721 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 17:23:56
|
Mannen myten legenden Backe.. Say no more |
|
|
MrT
Starting Member
48 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 18:28:13
|
Nu vet jag inte om det här fungerar med just Rila stegen...
Gå in på den här sidan. http://www.acoustic-visions.com/partsexpressamps.htm Välj vilken modell som stämmer överens med den du har. Sen kan du på högra delen av sidan hitta en pdf som visar hur man fixar ditt problem.
Innebär lite lödning...men det är värt arbetet!
|
|
|
henricsson
Nu Katt-lös...
3234 Posts |
|
belle
Member
244 Posts |
Posted - 2003/02/11 : 20:52:39
|
Tack allihop! Nu åker lödkolven fram för här skall lödas. Och br*** ****as (fyll i själva, ni har väl spelat hänga gubbe förut)!? Mvh Kjell |
-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........
|
|
|
MadMan
Member
540 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 08:54:06
|
Jag har en "Proson" 200 subwoofer förstärkare som jag köpt på www.fyndborsen.se ( skratta inte =)))) )
vilken motsvarar det av de som finns på partsexpress???
|
Nice from a far, but far from nice. |
|
|
belle
Member
244 Posts |
Posted - 2003/02/12 : 18:13:33
|
Det ser ut att vara den som jag håller på att leka med (300-793 , om du nu har en fjäkon till den ? /Kjell |
|
|
|
MadMan
Member
540 Posts |
Posted - 2003/02/17 : 14:56:54
|
jo fjärr har jag....
då kanske man ska kolla..
är det redan boost på den? |
Nice from a far, but far from nice. |