Jag är nu slutligen lycklig ägare till en Amplifix som ska få liv i mina Canton RC-L. För att kunna koppla in Canton-boxen via tapeloop så säger den tunna manualen att jag ska trycka in "Mode-knappen" i tre sekunder men fjärrkontroll inte har någon knapp märkt Mode!
Nej, jag ska inte använda den till att driva frontarna i ett surroundsystem. Jag vill koppla in Cantons RC-L box in/ut på samma sätt som en EQ eller en bandspelare men lyckas inte klura ut hur jag ska få Afixen att ställa om...om du förstår vad jag menar?
Manualen säger inget annat än: The Tape-mode is primarily intended for use with equalizer and room correction units. You activate this mode by pushing Mode for 3 seconds. Connect your room correction units etc. to the Tape in <-> Tape out connections. To deactivate the Tape-mode press Mode again for 3 seconds
Tryck och håll in MENY på fjärren för att slå av och på tape-loopen i Amplifix. Dock så måste man på boxen till RC-L väja Main istället för Tape trots att man kopplar in den via just tape-loop...
Hur som helst så funkar det nu och järnspikar vilken nytta boxen gör!