HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 APL dac-s, vilket dac chassi är använt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2014/03/01 :  10:39:46  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hej, jag har skaffat en apl dac-s och vill addera den till logitech harmony one fjärrkontroll. Men, apl finns inte med som märke. Så, jag får då adda allt manuellt, knapp för knapp.

Men, APL brukar bygga sina cdspelare på existerande modeller, och den här dacen jag har är nog inget undantag. Man kan väl hoppas att den modellen och finns hos logitech och att fjärrkoderna fungerar. Kanske bara behöver adda en knapp eller två. Så, en bild på dacen. Vem kan alla kina-dacar och känner igen den? :) Eller är det kanske en egen låda? Det är ju faktiskt bara fronten som har design, resten är generiska bitar. Men men, en bild. Någon som vet?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2014/03/01 :  11:58:29  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Oj, jag får blås av söket, jag såg deras dac_m, exakt samma men högre i höjd, och lite APL gravet i toplocket. Så, det är nog inte någon annan dacs låda. Jag har dessutom manuellt lagt in den i min logitech fjärr. Så, klappat och klart.

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2014/03/01 :  13:02:57  Show Profile Send bearwik a Private Message
Tidigare har de utgått från Esoterics modeller, hur det är nu vet jag tyvärr inte.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2014/03/02 :  20:15:18  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jo, cd spelarna har varit esoterics men dacarna verkar vara "standalone" så att säga.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000