HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mikrofoni i hörlurskabel - Lösning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2014/02/15 :  15:17:39  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Sitter här med ett par Hifiman HE-500 och en La Figaro 339.
Det låter jättebra, men det är mikrofoni i kabeln.

När jag tar i kabeln upptill, där den delar sig till respektive hörlur, så blir vibrationerna av när jag tar i kabeln starkt förstärkta. Rör jag på huvudet så kabeln rör sig mot kroppen så skramlar det och dånar i lurarna.

Förutom att skicka in kabeln för reparation. Vad kan jag göra för att lösa detta?

Bunkert
Member

769 Posts

Posted - 2014/02/16 :  00:39:21  Show Profile  Visit Bunkert's Homepage Send Bunkert a Private Message
Jag kom på det. Kabeln består av en fyrfläta från stereotelekontakten upp till punkten då kabeln delar sig. Därifrån är det två ledare som går till höger respektive två ledare vänster lur.

Fyrflätan blir i sig själv en skärm. Kabeln delade sig för tidigt. Så om jag förde ihop den och lät fyrflätan gå mycket längre innan den delade sig, så blev det mycket mindre mikrofoni.
Go to Top of Page

JockeWe
Member

151 Posts

Posted - 2014/02/16 :  20:52:28  Show Profile  Visit JockeWe's Homepage Send JockeWe a Private Message
Annars kan du kanske dra kabeln framför, över örat och bakom igen, lite som Shure's system...

____ ____
Joakim Wendel

Come visit my home page at http://www.violinist.nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000