HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon erfarenhet av ljudfokus.se ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

manw
Member

445 Posts

Posted - 2013/08/14 :  21:08:01  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message
Någon som har handlat eller har nån erfarenhet av http://www.ljudfokus.se ?

De har en del lösa högtalarelement med tveksamma eller inga specifikationer, men mest "icke-DIY".

Kan väl inte vara lika illa som Billebro i vart fall?

Har tänkt prova o handla där nån gång, väl medveten om att man får i regel vad man betalar för. Minns i alla fall att någon av högtalarna de säljer hade fått goda vitsord i HiFi & Musik. Har för mig att jag hört någon av deras högtalare på en träff, o de skämdes i vart fall inte för sig.

/Mats, född nyfiken

DavidS
Member

390 Posts

Posted - 2013/08/14 :  22:10:00  Show Profile Send DavidS a Private Message
Det är "gamla" fynda.se va? Det ska nog inte vara några problem att handla därifrån.
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2013/08/14 :  22:34:48  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message
jupp, det är "fynda" som bytt namn.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/08/15 :  12:00:37  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
Har handlat en hel del därifrån dom senaste åren och tycker att dom har bra service och rätt kunnig personal. Frakten är också riktigt snabb. Brukar inte ta mer än en till tre dagar på att få hem det man har beställt från dom.

/Kristofer

Musik är livet
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2013/08/15 :  12:04:36  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message
Tänkte vid tillfälle prova högtalarelement från dem, trots att jag vet att man får vad man betalar för, och knapphändiga elementdata.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/08/15 :  14:46:02  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
Det får man räkna med ja. Men sen så är det roligt att experimentera med billiga högtalarelement. Köpte ett gäng billiga åtta tummare för inte så länge sen med plast korg. Deras höga Q värde visade att dom skulle funka fin i en dipol konstruktion. Lät bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig och kul hade jag samtidigt.
Något speciellt du hade tänkt dig?

Musik är livet
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2013/08/15 :  16:17:58  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message
- Tänkte prova banddiskanten t.ex.
- Kanske någon subbas o kompensera elektriskt i frekvensgången.
- Något PA/Partyhögtalare kanske.
...men många ideer o lite tid :-O

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/08/15 :  16:50:15  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
Den banddiskanten låter riktigt bra. Däremot ska ha en ganska hög delning för att inte gå sönder. Helst över 4 khz 12dB/okt.

Musik är livet
Go to Top of Page

bing
Member

130 Posts

Posted - 2013/08/15 :  20:04:19  Show Profile Send bing a Private Message
Har just köpt en i phone docka hämma på två dagar ,grejorna bästeldes på faktura till en kostnad av 19 kr så jag kan bara rekomendera dom.

alla öron är olika
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000