HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 S: Kretskort till Parafeed försteg/HP-förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2013/05/14 :  22:25:17  Show Profile Send RobertH a Private Message
Jag ritade egna kretskort och beställde en batch när jag byggde mitt balanserade rörförsteg med DN2540-CCS
Kretslösning finns på bild nedan.

Mina kretskort är av mycket hög kvalité, 1.6mm tjocka och 2oz koppar (många har bara 1oz eller 0,5oz), dvs det är tjockare på dessa.
Plats för nätdelar till både HT och glöd är altså inte med på kortet, och fasdelar-trafon till ingången finns inte heller plats för.

Utgångstrafo-platserna är för Lundahl LL1674 i 8:1 step-down alternativt LL1676 i 4:1 step-down. Ordentligt utrymme för parafeed-kondingen. Går även att bygga hörlursförstärkare av denna design, men då med andra utgångstrafos, som måste monteras utanför kortet.
Kortet har banor till glöden draget så det går att köra båda rörens glöd i serie eller paralellt.
Båda kanaler har dessutom helt egen jord, så det går att bygga korten helt i dual-mono om man så vill.
Jag har kört 6n6p och 6h30p-rör på dessa kort, men det fungerar med andra 9-pinnars med samma pinout, dvs ex ECC88, 6n1p osv.

Jag vill ha 200kr/st + frakt, och jag har 4st 3st 2st kvar.

Är du intresserad, skicka isf ett mail på r_eape_r(at)hotmail(dot)com eller ring på 070-2602743.

Kretslösningen är följande, fast ingångstrafon finns inte plats för på kortet, utan visar bara koppling av SE->BAL.


Bild på kortet i sig:




Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA

Edited by - RobertH on 2013/05/25 18:18:39

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2013/05/22 :  20:21:34  Show Profile Send RobertH a Private Message
Uppdaterat med det riktiga schemat för korten.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000