HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Proceed CDP
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/02/07 :  23:15:47  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Någon med erfarenheter?
Det är ju en dyr rackare och delar många finesser och teknik med ML 39S. Vore roligt ifall någon vet ifall den är i nivå med typ Advantage S1 eller Audionet V2 eller EMC 1?

Ps.lär ha marknadens coolaste släde...

Artphotography

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/02/07 :  23:25:59  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Hade en under ett års tid. Funkade bra för mig utom när det blev för kallt i torpet vi bodde i då. Under 15 grader inne så ville inte släden stanna inne, eller om det var ute....

Minns att den hade det jag behövde till Krell KSA 150 och Thiel 3.6 högtaleri, neutralt ljud som inte gör så mycket väsen av sig. Hur de låter idag vet jag inte (görs de ännu?) men är det en begagnad från mitten eller senare delen av 90-talet borde de går att hitta för runt 10-12 lapp, prisvärt i så fall. Själv tror jag inte att den klarar att konkurrera med V2:an eller CD1:an, båda dessa är nyare konstruktioner också med ganska saftig prislapp som nya. CDP:n såldes nya för allt mellan 29 och 44 i svenska butiker varför begagnatvärdet kan variera beroende på hur mycket säljaren gett just i sin butik....

CDP:n har bra fjärr, bästa displayen man kan tänka sig, inbyggt försteg/volymkontroll och väset från släden är ju onekligen ganska tjusigt.


Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/02/07 :  23:44:42  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Visst är forumet underbart

Man frågar någonting man inte vet men är nyfiken på och så tar det några minuter och man har ett uttömmande svar......underbart

Jag vet nämligen inte ännu ifall jag "blivit" med en eller inte, men det är möjligt. Har letat efter info men det finns inte mycket. Det jag hittat är att den tillverkats från 96-02. "Min" är en 98:a i perfekt skick! Min tanke är att köra den direkt i slutsteget och därför lockades jag väldigt mycket av deras hybridlösning med både digital OCH analog volymkontroll. Här i Spanien finns en ny (demo)i butik där de säger att listpris är 5000 euro men att detta demo säljs för 3900 euro! Låter ju väldans mycket efter de svenska priserna.
Det spelar dock inte mig någon roll då jag redan gjort jobb åt snubben som äger CD:n så han kanske vill ge mig den istället för betalning
Det skulle isåfall bli min första "riktiga" CD, så jag hoppas...

Artphotography
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/02/08 :  08:22:20  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Hehe, ja den kostymen fyller den ju med råge, "första riktiga CD-spelare"

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Peder B
Member

528 Posts

Posted - 2003/02/08 :  09:52:08  Show Profile Send Peder B a Private Message
Jag var själv nyfiken på en CDP för 12000Nok, den såldes dock relativt fort så jag han inte ens pruta... Hörde om några som hade testat den mot Advantage CD1S och man föredrog Advantage spelaren som jag förstod det hela.....

"A man got to now his limitations"
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/02/08 :  10:32:38  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Hifidelity testade CDP i nummer 7 från 1998,försök att få tag i tidningen och läs testen CDP testades tillsammans med Proceed amp.2,priserna låg då på 39.5' för cdn och 23.5' för slutsteget.
Lycka till
Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.6 sekunder. Snitz Forums 2000