HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Gruppköp AE speakers
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

The skipper
Starting Member

9 Posts

Posted - 2013/04/08 :  21:02:57  Show Profile Send The skipper a Private Message
Jag tänker köpa ett par fantastiska 15 tummare från AE Speakers.
Lambda TD15M eller X lutar det åt.
Någon mer som är intresserad att beställa samtidigt så att vi få ner transportkosnaden samt ev. rabatt?
De applicerar kvantitetsrabatt om man köper flera woofers samtidigt.
Fraktkostnaden sjunker tex från 140$ till 82$ per st vid köp av 4 st istället för 2.

I try and I fail...that´s why I try again

Edited by - The skipper on 2013/04/09 07:34:28

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2013/04/08 :  23:03:42  Show Profile Send jonasz a Private Message
Hur lång är estimerad leveranstid i dagsläget?

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

The skipper
Starting Member

9 Posts

Posted - 2013/04/10 :  13:54:03  Show Profile Send The skipper a Private Message
Vidare kan jag berätta att får vi ihop 10 st woofers, så når vi 11% rabatt utöver att fraktkostnaden sjunker per woofer. Just nu har vi 4st(möjligen 6) i kundvagnen :)
Jag har hört att leveranstiden kan dra ut, varför jag bett dom bekräfta aktuell ledtid.
Dessa woofers är omtalade med ett mycket gott ryckte och enl. många väl värda att jämföras med TAD´s erkännda ljudkvalitet.
Roligt om någon på forumet med erfarenhet av Lambda woofers kan verifiera deras kvalitet osv.

kolla gärna in deras utbud!
WWW.AESPEAKERS.COM

I try and I fail...that´s why I try again

Edited by - The skipper on 2013/04/12 06:33:11
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4170 Posts

Posted - 2013/04/12 :  07:09:50  Show Profile Send pix a Private Message
Hej
Var i Sverige kommer elementen att levereras till?
Ompackas/levereas de vidare ut i landet?
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2013/04/12 :  07:31:25  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Kolla med solhaga. Han har ju 3 x 15" per sida. Lång leveranstid vet han oxå om...

Men enligt många byggare fina element. Hade gärna jämfört deras tior med mina Beyma 10G40.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

The skipper
Starting Member

9 Posts

Posted - 2013/04/12 :  07:43:32  Show Profile Send The skipper a Private Message
Jonasz, leveranstiden beror mycket på vilka woofers vi beställer.
TD 12 ligger just nu på 2-4 veckor +frakttid. TD15 har samma om de har material hemma. Annars får man lägga på en månad. De tar vissa gjutämnen från Kina, och måste dom beställa dessa kan det nog ta ännu längre tid.
Alla högtalare handbyggs mot order.
Jag räknar med transport tid på 2-4 veckor.

De som köpt dessa och fått vänta länge på dom säger att de var väl värda att vänta på :D
Jag tänker beställa under nästa vecka, så jag hoppas vi får ihop 10 woofers tills dess:)
//Jonas

I try and I fail...that´s why I try again
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2674 Posts

Posted - 2013/04/12 :  11:46:49  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message
Jag har med TD15H i mina OB-basar till Vänersborg.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2013/04/12 :  20:20:30  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Tull och moms tillkommer eller?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Wheels
Semester på egen begäran

821 Posts

Posted - 2013/04/12 :  21:26:40  Show Profile Send Wheels a Private Message
Bara nyfiken, vad är dom tänkt till?
Go to Top of Page

The skipper
Starting Member

9 Posts

Posted - 2013/04/13 :  10:12:11  Show Profile Send The skipper a Private Message
Ja Räven. Tull och moms tillkommer. Är osäker på tullsatsen, men tror det är max 4%.
Frakten blir ca. 80-100 $ per woofer.
Räkna med 8% rabatt på woofer priset, om du inte ska ha 4 woofers, för då når vi tillsammans 11% rabatt.
Betalning av woofers sker vid orderläggning. Betalning av frakt sker vid utskeppning och tull samt moms debiteras vid leverns.
Tänkte slå ut fraktkostnad per kilo och belasta respektive woofer med dess andel.
/Jonas

I try and I fail...that´s why I try again
Go to Top of Page

The skipper
Starting Member

9 Posts

Posted - 2013/04/13 :  10:30:49  Show Profile Send The skipper a Private Message
Weels, jag ska ha TD15X i 265 liters baslådor tunade till 23 HZ. TD12M i 18 liters låda
Xover vid ca 1500hz där TAD2001 i B480 horn tar över.
Använder dessa lambda element istället för TAD 1601B och 1201 vilket spar en ansenlig summa pengar och skall enl. många levera minst lika hög SQ.
De skall vara fantastiskt fint handbyggda enl. många. Jag börjar här. Jag kan alltid växla till TAD eftersom de är mycket snarlika måttsmässigt och hålbilden är vriden 22,5 grader. Tänker ta upp hålen i lådorna så att jag kan byta ut, utan ingrepp.
//Jonas


I try and I fail...that´s why I try again
Go to Top of Page

The skipper
Starting Member

9 Posts

Posted - 2013/04/26 :  08:33:48  Show Profile Send The skipper a Private Message
Stänger nu gruppköpet och drar iväg ordern innan månadsskiftet.

I try and I fail...that´s why I try again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000