Diverse stereoprylar säljes: Allting är köpt nytt av mig (alltså endast en ägare) och i mycket gott skick.
Marantz SA7001KI Signature CD-spelare: Legendaren Ken Ishiwatas version av Marantz SA7001. För personer med intresse för hifi är Ken Ishiwata ett välkänt namn och det av goda skäl. Han är en levande legend och de flesta av hans produkter har blivit klassiker. Så också den bästa CD-spelare jag äger eller har ägt; Marantz SA7001KI . Ljudet CD-spelaren presenterar kan väl närmast beskrivas som behagligt och detaljerat, aldrig vasst, tråkigt eller kyligt. Alltid med sett upphöjt lugn och absolut auktoritet som endast kan tillskrivas en produkt av en mästare. Kort sagt, en lysande CD-spelare som har gett mig timmar av ren audiofil njutning. CD-spelaren som även kan läsa högupplöst SACD är en stabil pjäs på 8kg med en strömförsörjning större än många förstärkare. Instruktionsmanual och dessutom äkthetsintyg på arkivbeständigt papper ingår. Anledning till att jag säljer CD-spelaren är att jag alltmer har gått över till vinyl och nätverksbaserad ljuduppspelning i Lossless-format. Färg: Borstad aluminium. Inköpt av mig för 8000kr. Pris 3500 kr. Nytt pris 3000kr 2500kr 2250kr 2000kr 1500kr 1000kr eller bud. SÅLD
XLR-signalkabel 5m: Bostrom Low inductance Low noise Mike Cable KM-6003. mono/singelkabel 5m passande för inkoppling av subwoofer via xlr. Ouppackad/felköpt/aldrig använd med prislapp kvar, inköpt för 200kr. Pris 70kr (fraktkostnad om skickas 30kr)
Passiv subwoofer i slavbaskonfiguration: Element Peerless XLS 10 och peerless 10 tum slavbas. Dansktillverkade element av mycket hög kvalite med extremt lång slaglängd. Lådan (färg valnöt) är relativt liten (yttre mått 36*36*36 cm) men tack vare slavbaskonfiguration går den väldigt djupt, enligt mätningar av företaget Hifikit ner till 22 hertz.Vet tyvärr inte om det är med -3 eller -6db men jag kan av egen erfarenhet konstatera att basen går extremt djupt och med kraftig förstärkare nästan kan spela så högt att tapeten rullar upp sig... Prisidé 1000kr Nytt pris 800kr 700kr eller bud. SÅLD
Zachry D250 Multi Electronic Dividing Net Work and Amplifier: monoförstärkare på 8kg med elektroniskt delningsfilter. 120 watt kontinuerligt i 8Ohm. Passar väldigt bra för att driva subwoofers men kan även användas som fullrange-slutsteg, även i professionella sammanhang (PA) Pris 800kr. Nytt pris 700kr eller bud. SÅLD
NAD C270: Stereo Power amplifier. Mycket effektstarkt tvåkanalsslutsteg som kan bryggkopplas för att t.ex. driva en subwoofer. Kan dynamiskt lämna 70A och 800 watt bryggkopplad i 4 Ohm. Jag köpte det nytt för 8-10 år sedan på Hifiklubben och betalade då 8000kr för det. Prisidé 2500kr. SÅLD.
Behringer professionellt elektroniskt filter Model CX2310: Behringer Super-X Pro High Precision Stereo 2-way / 3-way crossover with subwoofer output. 24 dB 2-vägs stereo eller 3-vägs mono delningsfilter med balanserade in/utgångar. CX2310 är även utrustad med individuellt justerbar subwoofer output justerbar från 10 Hz till 235 Hz. 24 dB/octave, state-variable Linkwitz-Riley filters.Valbart subsonic filter. Väldigt användbart elektroniskt filter för at kunna fininställa brytfrekvenser och nivåer. Jag har använt den till hembyggda subwoofers och till det har den fungerat alldeles utmärkt men den kan också användas som tvåkanalsfilter i stereo eller som trekanalsfilter i mono. Prisidé : 400kr. SÅLD.
supra Cables DAC-XLR Gold Digital AES/EBU 110 Ohm Interconnect Cable 2m. Felköp, aldrig använd. Ouppackad i originalförpackning. Prislapp kvar: 395kr. Pris 100kr. [b]SÅLD.
Hämtas i Göteborg.
Vänliga hälsningar Jonas
|