HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 gamla förstärkare - när, hur, varför fräscha upp?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/02/06 :  21:26:37  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Gott folk,

som en del av er vakna forumdeltagare har sett så är jag numer lycklig ägare till en ny förstärkare, Accuphase E-305. Det finns dock ett litet aber, den är nämligen inte alls ny, den är minst 13 och max 15 år gammal.

Jag är supernöjd med hur det låter och allt är "toppenpoppen". Dock kan jag inte låta bli att fundera över hur det skulle låta om jag lät serva burken, byta ut saker som inte mår så bra av ålder. Tänk om den skulle låta mycket bättre

Frågan är alltså när det är dags att fräscha upp den komponentmässigt? Vad kostar en dylik genomgång? Sist men inte minst, tror ni att det kommer att göra stor skillnad?

/Jonas

Edited by - kungpingvin on 2003/02/06 21:28:47

Mattepatte
Ej medlem längre

461 Posts

Posted - 2003/02/06 :  23:43:17  Show Profile Send Mattepatte a Private Message
"Om du tycker att den låter bra så låt den va" ;-)

Accuphase använde rätt högkvalitativa komponenter så i stort sett är det bara lytar som kan behöva bytas och potentiometrarna kan behöva sig en liten dusch av kontaktspray.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000