HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 UPS som nätfilter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/01/07 :  23:42:10  Show Profile Send tomano58 a Private Message
Hej, har kommit över en UPS som vi tidigare haft på kontoret. En APC Smart-UPS 1500 och min fråga är... funkar det att använda den som nätfilter till anläggningen hemma?

http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=DLA1500RMI2U&tab=models

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2013/01/08 :  00:02:59  Show Profile Send Joda a Private Message
Har en film från när en sådan pajade på jobbet. Helt underbar, pep och blinkade som en julgran.

Som nätfilter är den nog helt okej, men då den är en offline UPS (vad jag kan se) och därmed slår till via relä så blir det ingen aktiv filtrering.

Smart-UPS 1000 är iaf reläkopplad.

Jag har en Smart-UPS 700 som jag tänkt bygga om till portabel strömkälla med bortkopplad laddfunktion och annat onödigt bös så man slipper extra vikt.
När jag får tid ska jag se hur den presterar.

Borde nog gå att bygga om till aktiv strömrenare om man känner sig vågad. Men det beror förstås på hur bra strömmen är som kommer ut.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2013/01/08 :  19:53:00  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
brukar väl oftast sitta någon form av switchad nätdel i dom där så frågan är hur sinusvågen ser ut...

quote:
Audible noise at 1 meter from surface of unit
46.00 dBA


Den lär knappast gå att ha i samma rum.. verkar bråka rätt mycket den där..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/01/08 :  23:26:45  Show Profile Send tomano58 a Private Message
Släpper nog tanken...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000