HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Nästan komplett PA (Tham15 mm)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

olof
Harry-vinnare 2004

800 Posts

Posted - 2012/12/31 :  03:03:28  Show Profile Send olof a Private Message
Hejsan
Har fått en utlandstjänst med kort varsel och kommer att vara bort i några år åtminstone vilket tyvärr gör mitt nybyggda PA överflödigt.
Vad som säljes är:
2st Tham15 i obehandland plywood, plasthörn, kraftiga handtag, stålgaller och speakonkontakter. Elementet är Precision Dynamics PD154.
2 toppar bestyckade med 15" B&C 15pe40 och 1" Beyma CD10Nd kopplat till JBL 2370a. Nätta lådor i MDF med plasthörn, kraftiga handtag, stålgaller och speakonkontakter
1st DBX driverack PA+ med tillhörande mikrofon som sköter delning, eq och nivåer. Utrustat med en wizard som brusar in systemet i rummet automatiskt.
Detta sitter i ett 8 HE Case som är fullt utrustat med allt kablage (signal och ström) för att stoppa i 3st 2HE slutsteg att driva kalaset med. Främre panel med speakon till alla högtalare och till ström. Finns även XLR uttag för att koppla in dator eller mixer.
Utöver detta en Stormcase som innehåller alla högtalarkablar. signalkablar, strömkablar liksom mätmick och mickabel. Medföljer gör även ett mikrofonstativ till mätmicken.
Det är prylar som för ca 30000:- där inget utom B&C mid:arna är använt mer än under min testkörning av systemet i Novmeber. Skicket är alltså som nytt

Jag vill ha 18000:-

Leveran kan ske inom rimligt avstånde från Växjö (20mil) då alltihop får plats i bilen.

ps. Det har skrivits spaltmeter om Tham på forumet och de är precis så bra som det sägs :-) Topparna hänger med bra ljudtrycksmässigt och låter dessutom klart och rent med fin närvaro. Jag har provkört systemet på skoldisko för mellanstadiet(150pers) i en mindre gympasal och det gick lätt att spela högre än vad som var nyttigt.

/Olof

Edited by - olof on 2013/01/04 21:44:35
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000