HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD-spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2012/10/29 :  20:11:24  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Har tittat mig omkring lite vad gäller CD-spelare. Hamnade av någon anledning på märket Roksan Caspian, med den relativt nya spelaren Caspian M2. Eftersom jag bor i Göteborg och spelaren sälgs i Stockholm, har jag inga möjligheter lyssna på den. Räknar med att många av Er här ute i cyberrymden känner till den. Vad finns att säga om den?

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2012/10/29 :  21:16:53  Show Profile Send Snutten a Private Message
Roksan gör alltid bra grejer tycker jag. Sen finns det alltid bra alternativ förstås, men du blir nog inte missnöjd med Roksan.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/10/30 :  12:06:03  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Eftersom CD-skivor är omodernt skulle jag personligen inte lägga 20.000 kr på en spelare som saknar digitala ingångar. Sedan tycker jag att det är knasigt att släden skymmer displayen (vilket är enda minuset på min 851C). Men den låter säkert bra och den ser välbyggd ut.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Edited by - Audiovector on 2012/10/30 12:07:09
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2012/10/30 :  17:46:47  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Vet inte om Du egentligen menar UT-gångar??? Av detta har den flera stycken. När det gäller priset kan jag i viss mån hålla med, men omodernt? Tja kanske är det så, men att streama dåliga filer gör ingen (musik)- älskare glad. Visst finns det Pirate Bay att tillgå, men än så länge anser jag inte detta är ett allternativ då väldgt mycket musik inte finns uppladdad. Och skall man sedan göra något bra av detta, bättre än just CD, ja då lär man inte komma undan med 20 papp! Läs gärna annan artikel om HQCD. Återfinns på musik.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/10/30 :  20:46:42  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Nej jag menar ingångar så att man kan ha spelaren som DAC. Väldigt praktiskt att rippa albumen och ha dem på hårddisken istället. Spotify Premium är smutt också.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2012/10/30 :  21:43:38  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Finns så vitt jag kan förstå hyggliga daccar till inte allt för höga priser. Har nog funderat i de banorna också, men tycker det finns för lite musik i min smak att direkt rippa ner. Då skulle man lik förbaskat vara tvungen köpa skivorna för att sedan ladda ner dem. Ljudet påstås bli bättre...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000