HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Uppgradera från Sennheiser HD650 till.. ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M_G
Member

102 Posts

Posted - 2012/10/11 :  20:52:52  Show Profile Send M_G a Private Message
Dax för nya lurar men frågan är bara vad man ska sikta in sig på?
Jag är ute efter en ordenlig uppgradering jämfört med mina nuvarandra hd650. Balanserad och högupplöst återgivning med bra botten och relativt bred ljudbild. Det finns många alternativ så vad ska man sikta in sig på? Max 10000kr

Jag är nyfiken på stax så kan SRS-3170 (SR-307 Classic + SRM-323S)vara ett alternativ?

Hörlursanläggningen består av en upphottad Lehmann Black Cube Linear diy hörlursförstärkaren och en råmoddad kina diydac modell bättre. (uppgraderade från en benchmark dac1)

Edited by - M_G on 2012/10/11 21:04:58

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/10/11 :  21:35:17  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Gillar du HD-650 så kanske HD-800/HD-700 kan vara nåt?

Stax har jag ingen pejl på alls, och personligen gillar jag Denons AH-D7000 (och för all del AH-D2000)
Med vänlig hälsning, Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2012/10/11 :  21:41:57  Show Profile Send Snutten a Private Message
Kanske denna? http://eu.audio-technica.com/en/products/product.asp?catID=5&subID=37&prodID=4006
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2012/10/12 :  08:33:24  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Jag köpte ett par HD650 att lyssna på innan jag antingen kan åka till USA och köpa ett par Audeze LCD3 eller köper ett par LCD2. Nu har jag bara lyssnat en gång på ett par sådana och det för länge sedan, men som jag kommer ihåg det så lät Senn HD800 och Grado SR325 skrikiga och anorektiska helt utan basåtergivning i jämförelse. Så jag skulle rekommendera en provlyssning på dessa om du har möjlighet till det (och sedan berätta om det var någon skillnad mot HD650). Ljudbilden har jag ingen riktig koll på, men IIRC var den utanför och framför med Audeze, men jag har tyvärr ett selektivt minne som påverkas lite av vad jag får för mig.....
Stax är jag också väldigt nyfiken på.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

M_G
Member

102 Posts

Posted - 2012/10/13 :  18:42:40  Show Profile Send M_G a Private Message
Efter att ha läst en hel del om div "top of the line" lurar så känns Sennheiser hd800 och hifiman he6 som ett par riktigt heta kandidater. Ska försöka ta en tripp till akkelis audio och provlyssna på måndag.

Audeze lurarna verkar grymma men jag är ute efter ett mer framträdande diskantåtergivning och bredare ljudbild än vad de verkar kunna erbjuda. men man vet ju aldrig.. någon som vet om man kan provlyssna LCD2/3 någonstanns i gbg?
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2012/10/13 :  20:43:23  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Mer framträdande? Jag tycker det är jobbigt med diskanten på hd650 :( fast jag tror det är ett problem med min öron tillsammans med hög medelnivå på CD skivor mer än hörlurarna.

Däremot känns det som om de är lite dämpade i de övre registren, som om klanger dör ut lite för fort. Alltså inte dämpade som neddragen nivå, utan efterringningen...

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

M_G
Member

102 Posts

Posted - 2012/10/14 :  12:32:42  Show Profile Send M_G a Private Message
diskanten på hd650 blir lätt påträngande med för klen förstärkare. Hade också problem med det men efter uppgradering av hörlursförstärkare så blev det en ordentlig förbättrning på det området.

Hur tycker du förresten att ljudbilden skiljer sig mellan hd650 o audeze LCD2/3?
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2012/10/14 :  18:52:24  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Använder en burson ha160 stärkare och deras dac, borde väl räcka till tycker jag? Skall prova byta ut tara labs signalkabel mot kimber select koppar istället, hoppas det blir lite lugnare.

Lyssnade på audeze för så länge sedan att jag inte kommer ihåg faktiskt, och 650:n hörde jag första gången en vecka efter att jag köpte den, sopar banan med Grado sr80 för vad det nu betyder ;) men just basen och den mjuka varma presentationen den gav är det jag kommer ihåg.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000