HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ett köp blir lätt flera
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2012/10/03 :  18:46:08  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message
Började med att jag köpte ett delningsfilter av en forum medlem DEQX PDC

När jag fått hem denna så insåg jag att den skulle fungera även som förförstärkare för mig eftersom den har en analog inngång. Då behövde jag en extern riaa eftersom min gammla Linn Kairn hade en sådan inbyggd. Även riaan köptes av en forum medlem

Nu uppsod bara ett litet problem riaan med min puppa lämnade lite för hög signal så Deqx klipper av det grövsta. Efter lite googlande så hittade jag vad jag behövde och ringde Stig på RC så han kunde beställa ett par rca hona/hane med inbygda motstånd


Så nu funkar allt som det ska, 3 veckor utan vinyl innebar också att dvd spelaren plockades fram och kopplades in. Så nu har jag fått leva med bara CD i tre veckor så i kväll känns det skönt att åter kunna spela skivor.

Bilderna kunde varit av bättre kvalitet

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2012/10/09 :  10:08:35  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
quote:
Bilderna kunde varit av bättre kvalitet


Hoppas du blev nöjd med riaa't
Om inte "Densen" ändrat policy så har du livstids garanti på den också.
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2012/10/09 :  18:58:09  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message
Riiat funkar jätte bra en tydlig förbättring upplever jag

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2012/10/09 :  23:13:42  Show Profile Send snare2 a Private Message
"Om inte "Densen" ändrat policy så har du livstids garanti på den också."

Njaa, de har inte ändrat sin policy, men livstidsgarantin gäller bara första köparen av nya produkter.
http://densen.dk/index.php?page=lifetime-warranty

Mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.4 sekunder. Snitz Forums 2000