HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stereorack med 5 hyllplan?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

skifree
Starting Member

2 Posts

Posted - 2012/09/17 :  18:50:15  Show Profile Send skifree a Private Message
Som rubriken säger söker jag ett stereorack med 5 hyllplan. Har hittat det för mig perfekta racket men har inte hittat någon som har det i lager till vettigt pris.

Det rack som jag anser vara perfekt för mig är "Alphason Soundstyle ST105" i svart. Finns ju i England för ungefär £200 men de som säljer det i Sverige tar 8000:-. Ganska stor prisskillnad tycker jag. Har försökt kontakta några butiker i England men har ännu inte fått något svar om de kan skicka till Sverige eller inte. Tyvärr är det ju många företag i England som av någon anledning inte skickar utanför UK.

Tänkte nu höra om det är någon som tips på annat rack som liknar detta. Måtten mellan hyllplanen som är på ST105 är 142 / 142 / 162 / 232mm och detta passar mig kanon. De får iaf inte vara mindre än dessa och helst inte större heller. Det ska helst vara svart men det behöver inte vara glashyllor som ST105. Vet att det finns en modell som heter XS105 men den har lite andra mått och jag tror inte den blir så bra.

Så fram med alla förslag ni kan komma på.

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2012/09/17 :  20:43:12  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message
Tja, varför inte:

http://www.quadraspire.com/

Mycket snygga och bra dämpning - finns i flera storlekar. Gå till Builder och sätt ihop din egen variant och kolla hur det blir...

mvh

S
Go to Top of Page

skifree
Starting Member

2 Posts

Posted - 2012/09/19 :  20:32:51  Show Profile Send skifree a Private Message
Tack för tipset. Inga fler som har några tips?
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2012/09/19 :  20:53:36  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jo, bygg ett flexi själv. En snygg skiva från en byggmarknad, lite muttrar och stänger från Biltema + en eftermiddag och du är klar. Det finns flera byggtrådar här på forumet- sök.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000