HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bättre förr ,förutom fjärrkontrollskabel.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NJR
Member

75 Posts

Posted - 2012/08/29 :  19:31:42  Show Profile Send NJR a Private Message
Vad är det för fel på dagens massproducerade skräp egentligen. Kompaktanläggning nummer jag vet inte vad till barnen har kastat in handsken. Igen.

Nåja ,jag hittade en technics anläggning från 1989 med "klass A" förstärkare, cd och tuner. Lösa, nästan fullstorleksdelar. Go känsla i alla reglage och tom cd spelaren med 23 år på nacken går som en klocka. Inte ett missljud! Bästa 200 kronors stereon genom tiderna.

Problemet då. Anläggningen har fjärr, men bara tune rn har ir-öga. Mellan enheten skall någon slags link-kabel dras. Ser ut som en liten hörlursanslutning typ. Testade att koppla in en stereokabel hane till hane .som jag hade liggandes ,men det funkar inte. Någon som vet vilket slags kabel jag behöver?


NJR

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/08/29 :  21:04:05  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Det brukar vanligen funka med stereo freestyle-jack hane-hane...
Den använder dock inte mer än en kanal, så mono skall funka också..
Med vänlig hälsning, Mikael

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/08/29 :  21:26:41  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Technics var jäkligt stora på 80-talet! Jag ville så gärna ha en sådan med feta VU-mätare på men det blev aldrig så...

Hur kunde märket gå från STÖRST till NOLL på ett par år???

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2012/08/30 :  08:41:59  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Technics var jäkligt stora på 80-talet!

Stora var ordet sa Bull.


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000