HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Få bort parfymlukt från hörlurar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Makube
Starting Member

12 Posts

Posted - 2012/08/24 :  13:21:06  Show Profile Send Makube a Private Message
Hej! Köpte ett bar begagnade B&W P5, vilka visade sig lukta starkt parfymerat. Då jag är smått allergisk och känner att de ger lite klåda skulle jag hemskt gärna vilja få bort så mycket som möjligt av lukten.

Dessa hörlurar är ju gjorda av något slags skinn/läder, så jag funderar på om man antingen skulle kunna ställa en skål med ättika i samma rum, eller alternativt ta lite ättika på en bomullspad och stryka över skinnet. De luktar även innanför de löstagbara öronpadsen.

Vad tror ni? Skall snart ut och resa, vore trist och sitta med ett par kliande hörlurar på planet.

MVH
Jesper

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2012/08/24 :  14:27:13  Show Profile Send Bardis a Private Message
Köpa nya pads? Är det dyrt?

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2012/08/24 :  14:27:32  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Ättika i en skål och lurarna bredvid i en sluten låda är ett tips, men det spåret är du ju inne på. Att lägga saker i frysen kan dämpa lukter också.

Ättika är ju lite frätande så att badda lurarna kanske gör skada? Prova isf först på ett litet område för att se så att inte ättikan förstör skinnet/lädret.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000