HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 RÖSTA FRAM PRISTAGARE FÖR ARKEN PEOPLES CHOICE!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2012/08/27 :  17:30:33  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
Dom flesta namnen är ju kända men den som fått mest röster (Anders Eriksson) har jag ingen aning om vem det är??
Vad har han konstruerat?? är det elektronik eller högtalare och när gjorde han det? är han fortfarande aktiv?

Man blir ju lite nyfiken alltså :)

Anders Eriksson är Nagref/Naqref. Han lär vara mest känd på faktiskt.se och det är också där de flesta rösterna på honom avgetts, precis om det väl var med Öhman.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2012/08/27 :  19:01:59  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
quote:
Anders Eriksson är Nagref/Naqref. Han lär vara mest känd på faktiskt.se och det är också där de flesta rösterna på honom avgetts, precis om det väl var med Öhman.

Jag lägger inga värderingar i detta, men om det forumet (faktiskt.se) kan få sina kandidater valda, varför är ni inte mer aktiva här?

Ta lite tag i denna saken och var lite aktiva.

Men Anders precis som Ingvar Öhman är duktiga killar, så de förtjänar väl ett pris?

Jag röstar dock på Bernt Jansson, en otroligt sympatisk och finurlig kille med ett leende som förmodligen ligger bakom den snabba avsmältningen vi hört om så mycket de senaste dagarna.

Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2012/08/27 19:07:00
Go to Top of Page

ztenlund

8776 Posts

Posted - 2012/08/27 :  19:54:48  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Om fler röstar är det förstås bra, vilket givetvis gäller på alla forum och inte bara just här.
quote:
Men Anders precis som Ingvar Öhman är duktiga killar, så de förtjänar väl ett pris?

Jag har inte påstått något annat, utan konstaterade faktum och svarade på frågan som ställdes, bara så att inget missförstånd uppstår.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2012/08/27 :  20:31:13  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag menade inte heller något illa utan vet faktiskt inte vem han är och vad han har gjort inom hifi och har väl fortfarande inte fått något svar men jag får googla vidare ;)

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

ztenlund

8776 Posts

Posted - 2012/08/27 :  20:49:27  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Min tanke var att du kanske hade sett hans användarnamn, men inte visste vad han hette. Du lär stöta på http://www.naqref.eu ganska snabbt om du söker i alla fall.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2012/08/27 :  21:11:14  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Tackar. Då vet jag lite mer :)

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

IC FIDELITY
Starting Member

30 Posts

Posted - 2012/08/31 :  15:40:20  Show Profile Send IC FIDELITY a Private Message
En vecka kvar av omröstningen.
Rent faktiskt (!) så är ett annat forum oerhört aktivt och röstar flitigt. Har ni ingen som betytt mycket för Er know-how, glädje eller inspiration vad Hifi beträffar?

mvh

Arrangerar Nordens största mässa för Ljud & Bild
http://www.goteborghifishow.se
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2012/08/31 :  15:57:57  Show Profile Send svejk a Private Message
Erik Andersson over and out

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2012/08/31 :  18:37:11  Show Profile Send Lech a Private Message
Erik Andersson får min röst också.
//
Mvh
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2012/08/31 :  19:57:50  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message
Ett par riktiga DIY inspiratörer har tidigare nämnts i tråden. Två till som också bidrar fantastiskt mycket till oss och framför allt DIY-hifin är Johannes Rodin (circlomanen) och Petter Persson. Jag röstar på båda.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

tordnilsson
Member

383 Posts

Posted - 2012/08/31 :  20:03:50  Show Profile Send tordnilsson a Private Message
Erik Andersson får min röst !
Go to Top of Page

IC FIDELITY
Starting Member

30 Posts

Posted - 2012/09/01 :  08:38:13  Show Profile Send IC FIDELITY a Private Message
Fforsman: det där blir noll röst...

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2012/09/01 :  10:52:43  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Det här går ju inte.

Om jag ska rösta på vem som betytt mest för mig personligen -utvecklingen av min generella hifi-kunskap samt utvecklingen av min anläggning blir svaret mässgeneralen själv. Sladd.

Sladd har varit hemma hos mig mer än en gång och gett råd, finjusterat uppställning, mätt rosa brus och rättat till mina fel.
Sladd och jag har pratat hifi många gånger face-to-face, i telefon samt emails har skickats fram och tillbaka.

Japp, hela min anläggning är Sladdifierad. Burmester, Tidal, Transparent. Jag är tacksam och lycklig över anläggningens estetik, över ljudet den presterar och känslan att dessa värden kommer att vara mycket länge.

Som sagt, det här går ju inte, men jag vill ändå säga -Tack Sladd! Min röst går till dig

Artphotography
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2012/09/02 :  19:32:33  Show Profile Send krelle a Private Message
Min röst går till Matts Odelmalm. Hans kunskaper och produkter är guld värda.Jag har stegvis under flera år byggt om mitt lyssningsrum med hjälp av Matts så att det numera är komplett. Man blir förvånad vad varje steg gör för välljudet.

Mvh Krelle
Go to Top of Page

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2012/09/04 :  08:25:32  Show Profile Send Fyhr a Private Message
Jag röstar även jag på Erik Andersson. Forumets DIY-fantomer spar jag till nästa år!
Go to Top of Page

DavidS
Member

390 Posts

Posted - 2012/09/04 :  08:56:43  Show Profile Send DavidS a Private Message
Jag röstar på Erik Andersson, utan han hade jag inte spelat på Audion-slutstegen hemma idag.
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2012/09/05 :  00:18:43  Show Profile Send lennartj a Private Message
En till på Erik Andersson. Jag spelar fortfarande nästan dagligen på de specialbyggen han gjorde åt mig 1987.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2012/09/06 :  09:14:15  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Mången tack till alla ni som röstat på mig! Nu är det min tur,men jag är mycket villrådig. I dag har vi ett flertal mycket duktiga och kunniga högtalarkonstruktörer i Sverige. Om jag skall nämna någon av dessa blir det inte rättvisst för de andra. Ibland undrar jag varför vi överhuvudtaget importerar högtalare, när vi har en sådan enorm kunskap inom landet.

Jag får lägga min röst inom eletroniksektorn i stället. Då vill jag rösta på någon som under en längre tid producerat en större mängd apparater. Då faller det sig naturligt för mig att rösta på Johan Bernström med sina Sentec, vilka glatt och fortfarande gläder många musikälskare. Dessutom är han mycket kunnig inom elektroniken, och även socialt utåtvänd. Min röst går till Johan!

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Edited by - Erik Andersson on 2012/09/06 09:15:30
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2012/09/06 :  11:28:13  Show Profile Send Bland a Private Message
Det är alltid svårt att rösta, framför allt när kriterierna är "fria". Det är många därute som har gjort och gör bra hifi. Men, en person står lite ut för mig. En konstruktör som i princip har slipat på sin konstruktion i 30 år och har hela tiden lyckats utveckla produkten. Grunden i hans tankar håller år ut och år in - inte helt olik CAT konstruktören Ken Stevens och det finns säkert många fler. Det finns många högtalare som är bättre i basen, diskanten, mellan osv men väldigt få spelar alla delar så bra samtidigt - tänk magnepan 3.7 eller Quad ESL med bas och då rejält med bas. Vidare är högtalaren av en sådan hantverks-kvalité att du kan leva med den länge och högtalaren går att uppgradera. Så min röst går till Reidar Persson för hans enastående högtalare Respons.
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2012/09/06 :  13:58:49  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message
R Grubstad för att ha lyckats förverkliga TAS i ett rum.... :-)
Go to Top of Page

IC FIDELITY
Starting Member

30 Posts

Posted - 2012/09/06 :  17:11:58  Show Profile Send IC FIDELITY a Private Message
En dag kvar av omröstningen!

Så här ser det ut om man lägger ihop forumens röster:

Anders Eriksson (Nagref) 42 st
Ulf B Strange 12 st
Erik Andersson 10 st
Reidar Persson 10 st

Och ett antal spridda skurar på Timbre, Hellsten, Stridbeck m fl

Alla nöjda?

mvh

Go to Top of Page

bbking
Member

168 Posts

Posted - 2012/09/06 :  21:48:53  Show Profile Send bbking a Private Message
Min röst går till TIMBRE på Euphonia.

bbking - System & tankar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81532
Go to Top of Page

new order
Member

238 Posts

Posted - 2012/09/06 :  21:49:34  Show Profile Send new order a Private Message
Min röst går också till Timbre!
Go to Top of Page

Steffo
Mr. Wilson

126 Posts

Posted - 2012/09/06 :  22:48:12  Show Profile Send Steffo a Private Message
Jag röstar också på Timbre.

"WILSON, probably the best speaker in the world"
Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2012/09/06 :  22:54:33  Show Profile Send nahoj a Private Message
Lägger tveklöst min röst på Timbre

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000