Author |
Topic |
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 17:30:33
|
quote: Dom flesta namnen är ju kända men den som fått mest röster (Anders Eriksson) har jag ingen aning om vem det är?? Vad har han konstruerat?? är det elektronik eller högtalare och när gjorde han det? är han fortfarande aktiv?
Man blir ju lite nyfiken alltså :)
Anders Eriksson är Nagref/Naqref. Han lär vara mest känd på faktiskt.se och det är också där de flesta rösterna på honom avgetts, precis om det väl var med Öhman. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
patrikcaesar
Member
704 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 19:01:59
|
quote: Anders Eriksson är Nagref/Naqref. Han lär vara mest känd på faktiskt.se och det är också där de flesta rösterna på honom avgetts, precis om det väl var med Öhman.
Jag lägger inga värderingar i detta, men om det forumet (faktiskt.se) kan få sina kandidater valda, varför är ni inte mer aktiva här?
Ta lite tag i denna saken och var lite aktiva.
Men Anders precis som Ingvar Öhman är duktiga killar, så de förtjänar väl ett pris?
Jag röstar dock på Bernt Jansson, en otroligt sympatisk och finurlig kille med ett leende som förmodligen ligger bakom den snabba avsmältningen vi hört om så mycket de senaste dagarna.
|
Generalimportör för HALCRO i Skandinavien Återförsäljare av High end hifi. Showroom i Skånes mitt. Initiativtagare till Highendsociety.se
patrikcaesar@yahoo.com
0737 61 43 83 |
Edited by - patrikcaesar on 2012/08/27 19:07:00 |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 19:54:48
|
Om fler röstar är det förstås bra, vilket givetvis gäller på alla forum och inte bara just här.
quote: Men Anders precis som Ingvar Öhman är duktiga killar, så de förtjänar väl ett pris?
Jag har inte påstått något annat, utan konstaterade faktum och svarade på frågan som ställdes, bara så att inget missförstånd uppstår. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 20:31:13
|
Jag menade inte heller något illa utan vet faktiskt inte vem han är och vad han har gjort inom hifi och har väl fortfarande inte fått något svar men jag får googla vidare ;) |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 20:49:27
|
Min tanke var att du kanske hade sett hans användarnamn, men inte visste vad han hette. Du lär stöta på http://www.naqref.eu ganska snabbt om du söker i alla fall. |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2012/08/27 : 21:11:14
|
Tackar. Då vet jag lite mer :) |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
IC FIDELITY
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2012/08/31 : 15:40:20
|
En vecka kvar av omröstningen. Rent faktiskt (!) så är ett annat forum oerhört aktivt och röstar flitigt. Har ni ingen som betytt mycket för Er know-how, glädje eller inspiration vad Hifi beträffar?
mvh
|
Arrangerar Nordens största mässa för Ljud & Bild http://www.goteborghifishow.se |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
Lech
Member
1353 Posts |
Posted - 2012/08/31 : 18:37:11
|
Erik Andersson får min röst också. // Mvh Lech |
Analog,purist,fanatiker Allt var inte bättre förr,men det mesta. |
|
|
FForsman
100.000-klubben
2593 Posts |
Posted - 2012/08/31 : 19:57:50
|
Ett par riktiga DIY inspiratörer har tidigare nämnts i tråden. Två till som också bidrar fantastiskt mycket till oss och framför allt DIY-hifin är Johannes Rodin (circlomanen) och Petter Persson. Jag röstar på båda.
/mvhff |
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv! |
|
|
tordnilsson
Member
383 Posts |
Posted - 2012/08/31 : 20:03:50
|
Erik Andersson får min röst !
|
|
|
IC FIDELITY
Starting Member
30 Posts |
|
Burmäster
Fd. Dan
2853 Posts |
Posted - 2012/09/01 : 10:52:43
|
Det här går ju inte.
Om jag ska rösta på vem som betytt mest för mig personligen -utvecklingen av min generella hifi-kunskap samt utvecklingen av min anläggning blir svaret mässgeneralen själv. Sladd.
Sladd har varit hemma hos mig mer än en gång och gett råd, finjusterat uppställning, mätt rosa brus och rättat till mina fel. Sladd och jag har pratat hifi många gånger face-to-face, i telefon samt emails har skickats fram och tillbaka.
Japp, hela min anläggning är Sladdifierad. Burmester, Tidal, Transparent. Jag är tacksam och lycklig över anläggningens estetik, över ljudet den presterar och känslan att dessa värden kommer att vara mycket länge.
Som sagt, det här går ju inte, men jag vill ändå säga -Tack Sladd! Min röst går till dig |
Artphotography |
|
|
krelle
Member
378 Posts |
Posted - 2012/09/02 : 19:32:33
|
Min röst går till Matts Odelmalm. Hans kunskaper och produkter är guld värda.Jag har stegvis under flera år byggt om mitt lyssningsrum med hjälp av Matts så att det numera är komplett. Man blir förvånad vad varje steg gör för välljudet.
Mvh Krelle |
|
|
Fyhr
Member
236 Posts |
Posted - 2012/09/04 : 08:25:32
|
Jag röstar även jag på Erik Andersson. Forumets DIY-fantomer spar jag till nästa år! |
|
|
DavidS
Member
390 Posts |
Posted - 2012/09/04 : 08:56:43
|
Jag röstar på Erik Andersson, utan han hade jag inte spelat på Audion-slutstegen hemma idag. |
|
|
lennartj
Member
1273 Posts |
Posted - 2012/09/05 : 00:18:43
|
En till på Erik Andersson. Jag spelar fortfarande nästan dagligen på de specialbyggen han gjorde åt mig 1987. |
/lennartj "Friskt kopplat, hälften brunnet" |
|
|
Erik Andersson
Member
1950 Posts |
Posted - 2012/09/06 : 09:14:15
|
Mången tack till alla ni som röstat på mig! Nu är det min tur,men jag är mycket villrådig. I dag har vi ett flertal mycket duktiga och kunniga högtalarkonstruktörer i Sverige. Om jag skall nämna någon av dessa blir det inte rättvisst för de andra. Ibland undrar jag varför vi överhuvudtaget importerar högtalare, när vi har en sådan enorm kunskap inom landet.
Jag får lägga min röst inom eletroniksektorn i stället. Då vill jag rösta på någon som under en längre tid producerat en större mängd apparater. Då faller det sig naturligt för mig att rösta på Johan Bernström med sina Sentec, vilka glatt och fortfarande gläder många musikälskare. Dessutom är han mycket kunnig inom elektroniken, och även socialt utåtvänd. Min röst går till Johan! |
Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet erikasson@telia.com
|
Edited by - Erik Andersson on 2012/09/06 09:15:30 |
|
|
Bland
Member
672 Posts |
Posted - 2012/09/06 : 11:28:13
|
Det är alltid svårt att rösta, framför allt när kriterierna är "fria". Det är många därute som har gjort och gör bra hifi. Men, en person står lite ut för mig. En konstruktör som i princip har slipat på sin konstruktion i 30 år och har hela tiden lyckats utveckla produkten. Grunden i hans tankar håller år ut och år in - inte helt olik CAT konstruktören Ken Stevens och det finns säkert många fler. Det finns många högtalare som är bättre i basen, diskanten, mellan osv men väldigt få spelar alla delar så bra samtidigt - tänk magnepan 3.7 eller Quad ESL med bas och då rejält med bas. Vidare är högtalaren av en sådan hantverks-kvalité att du kan leva med den länge och högtalaren går att uppgradera. Så min röst går till Reidar Persson för hans enastående högtalare Respons. |
|
|
Stefaeri2001
Member
563 Posts |
Posted - 2012/09/06 : 13:58:49
|
R Grubstad för att ha lyckats förverkliga TAS i ett rum.... :-) |
|
|
IC FIDELITY
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2012/09/06 : 17:11:58
|
En dag kvar av omröstningen!
Så här ser det ut om man lägger ihop forumens röster:
Anders Eriksson (Nagref) 42 st Ulf B Strange 12 st Erik Andersson 10 st Reidar Persson 10 st
Och ett antal spridda skurar på Timbre, Hellsten, Stridbeck m fl
Alla nöjda?
mvh |
Arrangerar Nordens största mässa för Ljud & Bild http://www.goteborghifishow.se |
|
|
bbking
Member
168 Posts |
|
new order
Member
238 Posts |
Posted - 2012/09/06 : 21:49:34
|
Min röst går också till Timbre! |