HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Färg på Advantage S1?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/02/03 :  08:32:39  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag har haft hemma en Advantage S1 för att testa. Idag har jag CDfix och Amlifix. Till min förvåning så märkte jag att det inte var sammma silvriga färg på fronten. Färgen var silvrig men drog sig lite mer åt gult. Är detta normalt? Och i så fall är alla Advantageprylar mer gulfärgade än SAT?

Frågan uppkommer pga. WAF. Jag har idag en Amplifix som jag inte vet om jag vill byta ut. Men en kombo av olika färger kan få svårt att få godkännt.

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/02/03 :  08:43:53  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Stackar dig....

Hemma är det välljudet som avgör, inte hur apparaterna passar ihop färgmässigt... Är nog väldigt lyckligt lottad...
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/02/03 :  10:24:46  Show Profile Send Gebex a Private Message
Visst är det synd om mej. Men jag måste faktiskt hålla med om att det inte ser helt rätt ut med olika silverfärg.

Åter till frågan: Är det inte samma färg på Advantage som SAT? Eller är det så att färgen diffar vid olika produktionstillfällen även om det var tänkt att det skulle vara samma färg?
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/02/03 :  10:27:15  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Jag tror inte det är riktigt samma färg.... SAT och Advantage är ju olika märken om än med samma pappa.
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/02/03 :  10:34:17  Show Profile Send K-man a Private Message
Svaret är:

Lite olika ytstruktur och olika nyanser....

\\K-man

Edited by - K-man on 2003/02/03 10:35:07
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/02/03 :  12:51:49  Show Profile Send Gebex a Private Message
Underligt att man gör två frontar som är så lika lite olika. Det ökar troligvis produktionskostnaderna för båda produkter. Man utnyttjar inte heller den fördel som finns med att ha liknande utseende när man uppgraderar sin anläggning. Man bör inte underskatta WAF. Jag måste faktiskt säga att jag själv tycker att SAT har en snyggare silverfärg än vad S1 har.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/02/03 :  12:56:59  Show Profile Send n00b a Private Message
Hähäh... sätt lampor med olika temperatur som lyser på dom. Då kan du uppnå exakt samma färg på dina apparater =))

5000k 5500k 6000k tex
//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000